El PP demanarà al ple la creació d'una xarxa de suport a la dona embarassada per reduir els avortaments
Segons el PP la majoria de les dones que avorten tenen menor nivell educatiu
PolíticaPublicat el 15/mai/09 per Mar Castro
El PP demanarà al ple municipal d'aquest dilluns la creació d'una xarxa de suport a la dona embarassada. Els populars consideren que aquesta eina ajudaria al fet que no hi hagués un nombre tan elevat d'avortaments a Catalunya. La portaveu local, Berta Rodríguez, ha explicat que l'objectiu també és disposar d'un centre d'acolliment, assistència i formació per a les dones. D'altra banda, el PP presentarà una segona moció demanant la recuperació de l'IVA de les obres que es fan a partir del Fons Estatal d'Inversió Local.
Segons els populars, alguns estudis del govern espanyol i la Generalitat informen que la majoria de les dones que avorten tenen menor nivell educatiu i estan solteres.
Ho ha dit la portaveu local del PP, Berta Rodríguez, a Cugat.cat.
Berta Rodríguez
Aquestes dones tenen menys cultura i menys formació. Si l'administració donés més informació i formació molta gent s'ho repensaria.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
El PP demana, en aquest sentit, una política 'adequada' orientada a l'increment de les ajudes socials, econòmiques i laborals a les dones embarassades perquè, segons aquest partit, fomentaria la natalitat i reduiria 'notablement' els avortaments.
D'altra banda, el PP aprofitarà aquest mateix ple per presentar una altra moció per a millorar el finançament local. Els populars creuen important recuperar l'IVA generat en la contractació de les obres del Fons Estatal d'Inversió Local.
Berta Rodríguez
Cada vegada que es fa una obra de l'Ajuntament té un cost que és l'IVA i demanen que el govern central ara ho reenviï a les corporacions locals.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Per això, els populars demanaran que els 1.100 milions d'euros de l'IVA recuperat de les activitats generades per aquesta iniciativa del govern espanyol pugui ser destinat a despesa corrent de l'Ajuntament.