El corredor vallesà del TGV, a l'esborrany del Pacte Nacional d'Infraestructures
El ministeri de Foment va descartar l'opció vallesana
PolíticaPublicat el 30/des/08 per Miquel Herrada
El Pacte Nacional d'Infraestructures recollirà la petició d'un corredor vallesà del TGV amb una estació de passatgers que es podria ubicar a Sant Cugat. Així ho publica el diari Avui, que assegura haver tingut accés a un esborrany del document i que explica la inclusió d'aquesta proposta com un 'canvi de cromos' entre CiU i els partits del govern de la Generalitat.
Segons l'Avui, el Pla Nacional d'Infraestructures inclourà dos projectes simbòlics del tripartit -la Línia Orbital i l'Eix Transversal Ferroviari- a canvi que el govern assumeixi el 'bypass' vallesà del TGV, un projecte llargament demandat per CiU i pels agents econòmics de la comarca. A Sant Cugat, tots els partits del consistori donen suport al traçat vallesà, amb una estació de passatgers que es podria ubicar a la nostra ciutat. A més, el Parlament també es va posicionar a favor d'aquesta opció a principis d'any, quan ERC va trencar la unitat del tripartit i es va sumar a una moció proposada per CiU. De la seva banda, el ministeri de Foment descarta el corredor vallesà i argumenta que el traçat per Barcelona es va acordar quan a l'Estat espanyol governava el PP i a Catalunya, CiU.
A banda del TGV, el document del Pacte Nacional d'Infraestructures que publica l'Avui recull altres projectes que afecten la nostra ciutat, com el Túnel d'Horta ferroviari per desdoblar la connexió amb FGC entre Barcelona i el Vallès. Recordem que ara s'està negociant el traçat d'aquesta nova línia, que l'equip de govern de Sant Cugat vol que neixi de la perllongació de la línia d'Avinguda Tibidabo, amb entrada per la nostra ciutat. L'opció que ara està sobre la taula, en canvi, passa per construir un traçat nou que enllaci la plaça de les Glòries, a Barcelona, amb el Centre Direccional de Cerdanyola.