El túnel de Vallvidrera tindrà dos carrils per cada sentit de circulació
Publicat el 1/abr/08 per Anna Bernadó
El túnel de Vallvidrera tindrà dos carrils per cada sentit de circulació, físicament separats, ja que s'eliminarà el sistema d'un carril reversible que hi ha actualment. La Generalitat ha encarregat a Tabasa aquestes obres, que es faran utilitzant la galeria de serveis del túnel actual de manera que, segons el govern, no hi hauria impacte ambiental. L'obra tindrà un cost de 135 milions d'euros i s'hauria de finalitzar, com a molt tard, d'aquí a sis anys.
La concessionària dels Túnels de Vallvidrera, Tabasa, serà l'encarregada de ampliar la capacitat de la galeria de serveis del túnel de Vallvidrera que connecta la boca del Vallès amb la Via Augusta de Barcelona. El túnel de Vallvidrera tindrà, després de l'actuació, dos carrils per cada sentit.
Ho explica el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal.
Joaquim Nadal
S'encarrega a Tabasa la contrucció d'un túnel a la galeria de serveis que permeti dos túnels de dos carrils.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
A més, el projecte també preveu la construcció d'una nova via d'accés des de la boca sud dels túnels, a Barcelona, per descongestionar la Via Augusta.
El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ja va avançar a mitjan de novembre de l'any passat a Ràdio Sant Cugat que Tabasa estava estudiant la construcció d'un nou túnel viari a Collserola per augmentar la capacitat de la via.
L'empresa concessionària dels Túnels de Vallvidrera va rebutjar fer declaracions sobre aquest projecte.