La Generalitat no aposta per construir el Vial de Cornisa, previst al Pla d'Infraestructures del Transport
L'Ajuntament de Sant Cugat ha presentat al·legacions al projecte, que considera innecessari i agressiu per Collserola
PolíticaPublicat el 7/feb/06 per Miquel Herrada
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, ha assegurat que el govern català no té la intenció de construir el polèmic Vial de Cornisa, previst al Pla d'Infraestructures del Transport i que travessaria la serra de Collserola. Segons Nadal, cal aprofitar el període d'informació pública del PITC per demanar la desafectació d'aquells vials que no es creguin necessaris. Recordem que l'Ajuntament de Sant Cugat ja ha presentat al·legacions a aquest projecte, per considerar-lo innecessari i amb un impacte negatiu sobre Torre Negra.
Nadal ha sortit al pas, amb aquestes declaracions, a la notícia de la creació d'una plataforma contra el Vial de Cornisa a Molins de Rei, un dels municipis que, com Sant Cugat, estaria afectat per aquesta infraestructura.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques diu que el govern català no té intenció de construir aquest vial, i afirma que si està previst al Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya és perquè aquest pla recull tot allò que vol fer el govern català però també tot allò que està dibuixat al PGM del 1976. És per això que Nadal recomana als ajuntaments de la zona que presentin les seves al·legacions si ho consideren oportú, com ja ha fet l'Ajuntament de Sant Cugat.
Joaquim Nadal
No és intenció del govern de la Generalitat fer el Vial de Cornisa. Tot el rebombori es podria haver substituït amb acords de compareixença dels ajuntaments afectats, en el tràmit d'informació pública, donant compte del seu posicionament.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Nadal ha afegit que el disseny definitiu de les infraestructures viàries i ferroviàries a l'àrea metropolitana, inclòs el traçat definitiu del Quart Cinturó, queda supeditat al futur estudi de mobilitat de l'àrea metropolitana i al Pla Territorial Metropolità.
Joaquim Nadal
Pel que fa a l'àmbit metropolità, el Pla d'Infraestructures diu que la definició de la xarxa viària i ferroviària queda supeditada a l'estudi de mobilitat i al Pla Territorial de l'àrea metropolitana. El Vial de Cornisa i el Quart Cinturó queden remesos a un moment posterior.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Recordem que l'Ajuntament de Sant Cugat va aprovar el gener passat les al·legacions al Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya. Entre elles, el consistori es va posicionar en contra del Vial de Cornisa perquè és innecessari i pel seu fort impacte ambiental sobre Collserola i, especialment, sobre el sector de la Torre Negra.