L'EMD prorroga de nou el pressupost, a l'espera d'un acord entre el govern i Junts
L'administració de Valldoreix arrossega els comptes de 2023
La junta de veïns de Valldoreix de gener / Foto: Cugat Mèdia
PolíticaPublicat ahir per Sergio Morales
El govern de l'EMD (Valldoreix Plural, ERC, PSC i CUP) es veu obligat, per segon any consecutiu, a prorrogar el pressupost, tal com ha fet constar a la junta de veïns d'aquest dijous amb una dació de compte. Són els números que va aprovar l'executiu del mandat anterior el 2023, de 10 milions d'euros; així, si no hi ha un canvi, es podria repetir l'escenari que es va viure durant l'any passat, amb el govern sotmetent a aprovació modificacions pressupostàries per fer front a les realitats amb què es troba l'administració. De moment, segons ha pogut saber Cugat Mèdia, s'han produït diverses reunions entre el govern i el principal grup de l'oposició, Junts, per desencallar un acord pressupostari per al qual la porta encara segueix oberta.
Ambdues parts posaven de manifest a finals de l'any passat que hi havia punts d'entesa. L'avinguda del Baixador, l'Escola de Música, el camp de futbol i l'aparcament de Can Cadena són els quatre pilars sobre els quals s'hauria de sustentar l'acord. "Som els primers interessats que hi hagi un bon pressupost", ha dit el vocal portaveu de Junts, Bernat Gisbert, que deixa la pilota sobre la teulada de l'executiu a l'hora de valorar si accepten les seves propostes.
Tal com avançava el novembre passat el vocal d'Economia, Ramon Segura, la intenció del govern és aconseguir aprovar un pressupost de 12 milions d'euros, dos més que els comptes prorrogats. L'increment s'assoliria pel cobrament de la nova taxa de residus i de la taxa de clavegueram; a més, des de l'administració descentralitzada estan a l'espera que el traspàs de la gestió del transport urbà a l'AMB suposi un desfogament per a l'economia de la vila.
Punts de recàrrega per a cotxes elèctrics
Valldoreix ja té ordenança per a la regulació dels punts de recàrrega per a cotxes elèctrics. La junta de veïns ha aprovat provisionalment, amb vots a favor de tots els vocals, al text, que estableix que el preu del quilowatt hora és de 34 cèntims en els punts de recàrrega de titularitat municipal. De moment, la gestió del punt a tocar de la Casa de la Vila el gestiona una empresa concessionària, però el vocal Xavier Humet ha subratllat la voluntat que en un futur se'n pugui cuidar directament l'EMD perquè allò recaptat vagi directament a les arques de la vila.Mobilitat a l'entorn de l'estació
El passatge de Can Brou / Foto: Google Street Vew
L'EMD descarta reobrir al trànsit el passatge de Can Brou, que connecta Can Cadena amb l'avinguda de Villadelprat i que està tancat des de principis de 2016. La junta de veïns ha rebutjat la moció del PP que buscava "descongestionar el trànsit a les immediacions de l'estació d'FGC". El vocal de Vialitat, Xavier Humet, ha subratllat que aquest pas s'usa com a camí escolar i no reuneix les condicions perquè hi passin vehicles de nou.Aquesta era una antiga reivindicació dels populars, que ja van demanar la reobertura del passatge el mateix 2016. Per al vocal del PP Carlos Aranguren, l'informe que propiciava el tancament presentava deficiències; és per això insisteix a replantejar la mobilitat en aquesta via.
La moció ha quedat rebutjada. Només hi han votat a favor el PP i Vox; Junts ha optat per l'abstenció; el govern hi ha votat en contra.
Excés de velocitat
D'altra banda, a l'audiència pública, veïns del passeig de la Guineu han expressat malestar perquè asseguren que els vehicles passen a altes velocitats per la via. "És imprescindible que es prenguin mesures", ha reclamat a l'EMD un dels veïns, que ha alertat que s'han produït dos atropellaments de mascotes. També s'han queixat que l'administració està trigant molt a donar resposta a aquesta situació.Des del govern, el vocal Xavier Humet ha explicat que s'està treballant en un pla per instal·lar coixins berlinesos a la vila. Per la seva banda, el president de l'EMD, Juanjo Cortés, ha apel·lat a la responsabilitat de cada conductor, tot recordant que el límit de velocitat a Valldoreix és de 30 quilòmetres per hora. També ha reflexionat que, si l'administració descentralitzada tingués un cos policial propi, podria actuar-hi amb més efectivitat.