Sant Cugat, a punt d'arribar a un pacte perquè l'AMB renovi la flota d'autobusos i assumeixi els 6,5 milions d'euros de cost

El govern defensa que és la millor opció per desencallar la disputa legal per la gestió i la competència dels autobusos urbans de la ciutat

Imatge d'arxiu d'un autobús urbà de Sant Cugat davant l'estació de FGC a Volpelleres / Foto: Ajuntament de Sant Cugat (Mané Espinosa)

Política

Publicat ahir per Mar Castro

La disputa legal entre l'Ajuntament de Sant Cugat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per la gestió i la competència dels autobusos urbans de la ciutat ha arribat a la seva fi. Les negociacions entre ambdues administracions han avançat satisfactòriament en el darrer any i, segons ha avançat l'alcalde, Josep Maria Vallès, estan 'a punt' de signar un acord perquè l'AMB renovi la flota de vehicles i assumeixi el cost de 6,5 milions d'euros anuals que fins ara pagava Sant Cugat.

L'alcalde ha explicat en la trobada anual amb la premsa d'inici d'any que "plantar cara a l'AMB va servir per començar aquest diàleg i aquest diàleg crec que és beneficiós per a la ciutat perquè, insisteixo, ens estalviarem aquests 6,5 milions d'euros anuals i tindrem una flota nova d'autobusos".

Preguntat per si no batallaran pels 20 milions d'euros que reclamaven pels anys que l'Ajuntament se n'havia fet càrrec del servei, Vallès ha respost que no. De fet, l'alcalde considera que si haguessin "tirat pel dret i anat a judici tots sabem com van les coses i segurament ens podríem passar anys i Sant Cugat continuaria pagant cada any 6,5 milions d'euros i els autobusos cada cop serien més dolents". És per això, que Vallès ha defensat l'acord treballat perquè "és el millor possible per a la ciutat", ha afegit.

"Tenim ferro donant voltes per Sant Cugat"

Aquesta frase és la que Vallès ha utilitzat per explicar l'estat amb el qual es troba l'actual flota d'autobusos a la ciutat que considera "ha quedat antiga". L'alcalde ha criticat que "moltes plataformes d'accessibilitat no surten, per exemple, i hi ha molts problemes". A tall d'anècdota, de fet, ha explicat que ell aleatòriament va agafar un dia un autobús "i no vaig poder baixar, ni jo, ni les vuit persones que m'acompanyaven. No podíem baixar perquè les portes no s'obrien".




DECLARACIONS

Josep Maria Vallès

Plantar cara a l'AMB va servir per començar aquest diàleg i aquest diàleg crec que és beneficiós per a la ciutat perquè, insisteixo, ens estalviarem aquests 6,5 milions d'euros anuals i tindrem una flota nova d'autobusos. L'altra opció hauria estat tirar pel dret i continuar i anar a judici. Si haguéssim anat a judici crec que ja sabem tots com van les coses, però segurament ens podríem passar anys i Sant Cugat continuaria pagant cada any 6,5 milions i els autobusos cada cop serien més dolents. Per tant, crec que l'acord treballat és el millor possible per a la ciutat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

Josep Maria Vallès

Tenim un parc mòbil de transport públic que ha quedat antic. Moltes plataformes d'accessibilitat no surten, hi ha molts problemes i veurem que fruit de l'acord que estem a punt de signar amb l'AMB, cap al darrer trimestre de l'any, veurem una nova flota d'autobusos a la ciutat, per tant, una renovació de la flota.

Your browser doesn’t support HTML5 audio