Els regidors cupaires Marco Simarro i Ariadna Sierra, actors per un dia per denunciar el turisme massiu

L'anunci mostra les conseqüències d'aquest fenomen en àmbits com el preu de l'habitatge, la precarització laboral o la presència del català

Fragment de l'aparició d'Ariadna Sierra a l'anunci de la CUP

Política

Publicat ahir per Guillem Andrés

La massificació del turisme a diferents punts de Catalunya s'ha convertit en un dels temes de conversa en els darrers anys. La CUP n'ha fet bandera d'aquesta problemàtica i recentment han publicat un vídeo en què critiquen les conseqüències d'aquest fenomen, amb la presència dels regidors santcugatencs Marco Simarro i Ariadna Sierra. Tots dos hi apareixen fent d'extres en el paper de turistes que apareixen en una platja en un espot que es va gravar entre els carrers de Reus i una platja del Baix Camp.

L'anunci focalitza la crítica en quatre principals àmbits: el preu de l'habitatge, la precarització laboral, la presència del català en establiments i la massificació de turistes en diversos espais. La regidora Ariadna Sierra explica que la idea va sortir com a paròdia dels anuncis d'estiu idíl·lics de marques publicitàries.

Sobre l'espot de la CUP, Sierra diu que "mostra la realitat i el que no és tan bonic" i les conseqüències d'aquesta massificació. "El negoci turístic depredador ens ha fet arribar a una situació límit i som més un parc temàtic que no les nostres ciutats i viles", exposa. Alhora, detalla que aquest fenomen "ha portat l'encariment dels habitatges, una precarietat laboral en sectors de serveis on veiem condicions d'explotació i la desaparició de la identitat i la llengua".



DECLARACIONS

Ariadna Sierra

El que mostrem són les conseqüencies de la massificació turística. El negoci turístic depredador ens ha fet arribar a una situació límit i som més un parc temàtic que no les nostres ciutats i viles.

Your browser doesn’t support HTML5 audio