La proposta dels comuns d'un servei de vehicles elèctrics públic compartits queda aparcada
El govern no veu viable la proposta de mobilitzar la flota de cotxes municipals les tardes i caps de setmana tant per aspectes jurídics com logístics
Imatge d'arxiu d'un punt de recàrrega per a cotxes elèctrics / Foto: Cugat Mèdia
PolíticaPublicat el 27/maig per Guillem Andrés
La moció d'En Comú Podem de posar un sistema de vehicles elèctrics compartits no ha rebut els suports suficients i ha quedat rebutjada. La proposta consistia a posar a disposició la flota de cotxes de l'Ajuntament a la ciutadania fora de l'horari laboral, les tardes i els caps de setmana, quan estan aturats. El PSC i la CUP també hi han votat a favor, però la resta ho han fet en contra.
Escolta-ho
CONSULTA AQUÍ LA MOCIÓ
El regidor dels comuns Ramon Gutiérrez ha exposat que no poden obligar la ciutadania a tenir vehicle propi i que la nova proposta "vol dir transformar la ciutat i fomentar nous hàbits". Alhora, ha manifestat que la moció era molt oberta i senzilla, ja que "no planteja terminis, ni detalls de com hauria de ser el servei, ni de quants cotxes estem parlant, ni fases d'implantació".
Gutiérrez ha lamentat que els hagués agradat "que el govern se l'hagués fet seva, per aprovar-la i aplicar-la de la manera que creguin convenient. A més, li han reprovat que el govern "fa esmenes a mocions de l'extrema dreta i no per millorar aquesta", ha exposat.
El PSC i la CUP, a favor
La moció ha rebut el suport del PSC i de la CUP. El socialista José Gallardo ha reconegut que la proposta és complicada des del punt de vista jurídic, "però això no impedeix que ho hàgim d'intentar". Així doncs, ha considerat que es tracta d'una oportunitat que s'obre.La regidora de la CUP, Ariadna Sierra, també s'ha mostrat favorable en una iniciativa que ha opinat que milloraria la mobilitat i crearia "un canvi en l'imaginari d'aquest model instaurat d'únicament poder tenir cotxe privat si te'l pots comprar". A més, ha dit que encara que alguns creguin que és una idea "fantasiosa", aquesta ja s'està implementant en alguns punts amb èxit, com al Prat de Llobregat.
El govern no ho veu viable
Albert Salarich, ha pres la paraula en nom del govern i ha apuntat que no veuen viable la proposta tant per aspectes jurídics com logístics. El regidor de Junts ha manifestat estar a favor d'una xarxa de vehicles compartits, però que no acaben de veure que aquesta iniciativa l'hagi de fer l'Ajuntament.De totes maneres, ha assenyalat que s'ha de seguir incentivant l'ús de vehicles elèctrics i incrementar els punts de càrrega de cotxes elèctrics, encara que l'aposta ha d'anar més enllà de l'àmbit municipal. "En llocs on s'ha fet més s'ha implementat el vehicle elèctric ha sigut a través d'inversions de l'estat", ha assegurat.
Un invent "poc pràctic"
El regidor del PP, Álvaro Benejam, ha reconegut que la mobilitat és un dels principals problemes del municipi, però ha explicat que tenen la impressió "que no és una proposta adient per Sant Cugat". D'aquesta manera, ha conclòs manifestant que ho troben "un invent poc pràctic" i que l'Ajuntament "té altres vies d'actuació".Per la seva banda, des de Vox, Jordi Guirado, s'ha referit als comuns, a qui els ha comentat que "aquesta deriva ecopopulista els porta a fer demandes sense massa sentit". Així doncs, els ha incriminat confonen "recursos públics amb recursos comunitaris".
DECLARACIONS
Ramón Gutiérrez
La nostra proposta és que la solució està en la movilitat electrica i compartida. No podem seguit obligant a la ciutadania a tenir vehicle propi. Això vol dir transformar la ciutat i fomentar nous hàbits.
Your browser doesn’t support HTML5 audio