El nou contracte de recollida de residus revisarà els horaris, les freqüències i les recollides

Està previst engegar la licitació el darrer quadrimestre de l'any

Imatge d'arxiu / Foto: Cugat Mèdia

Política

Publicat el 9/mai/23 per Anna González

El nou contracte de recollida de residus i neteja viària no només dimensionarà el servei al creixement de la ciutat, sinó que serà l'Ajuntament qui decideixi els horaris, les freqüències i les recollides. Això és possible perquè el contracte passarà de concessió a l'establiment com a servei, un tràmit administratiu que ha d'aprovar aquest dimecres el ple municipal i que donarà més capacitat al consistori. De fet, aquest canvi també requereix de l'aprovació d'una ordenança específica que també passarà pel plenari aquest dimecres. La previsió de l'equip de govern és poder iniciar la licitació el darrer quadrimestre d'aquest any.

La nova ordenança se centra en la reducció de residus, l'ús més eficient dels recursos, la qualitat de la neteja i la corresponsabilització de la ciutadania. A més, dota a l'Ajuntament de capacitat per incidir en els horaris, les freqüències i les recollides, un aspecte que el primer tinent d'alcaldia Pere Soler ja ha avançat que quedarà recollit en el nou concurs.

La intenció de l'equip de govern és iniciar el darrer quadrimestre d'aquest any la licitació del concurs, que planteja, per exemple, una recollida diferenciada segons les zones.

A Sant Cugat, es recullen a l'any 40.000 tones de residus sumant totes les fraccions.

Recollida de voluminosos

Pel ple municipal, també passarà la resolució de les al·legacions al recurs contra l'adjudicació del contracte de voluminosos. Aquesta adjudicació està recorreguda davant el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic per part d'Engrunes, l'empresa que fins ara s'encarregava del servei. Fins al dictamen del tribunal, Engrunes manté el servei.


DECLARACIONS

Pere Soler

Les freqüències i les recollides seran fixades per l'Ajuntament.

Your browser doesn’t support HTML5 audio