En Comú Podem diu 'no' al futur barri de Ca n'Ametller
La formació completament en contra del projecte perquè diuen que no és una solució per revertir l'escalada del preu de l'habitatge a la ciutat
Ramon Gutiérrez, en roda de premsa aquest divendres / Foto: Cugat Mèdia
PolíticaPublicat el 10/feb/23 per Maria Bragós
En Comú Podem no vol que el futur barri de Ca n'Ametller sigui una realitat. Ho ha explicat aquest divendres en roda de premsa l'alcaldable de la formació a Sant Cugat, Ramon Gutiérrez, apuntant que discrepen amb tot projecte. Gutiérrez ha exposat que s'oposen al barri per diferents motius, com que el fet d'augmentar la pressió en el territori 'no és la solució' als problemes d'habitatge que té la ciutat. Els comuns tampoc no estan d'acord amb la ubicació de l'intercanviador de FGC i Renfe, i proposen fer-lo sota l'AP7 perquè pugui donar servei de connexió entre una banda i l'altra de l'autopista per a vianants i bicicletes.
Justament sobre el tema de l'habitatge, Gutiérrez ha volgut deixar clar que construir un nou barri generarà nous habitatges, "però amb aquest augment de l'oferta també es generarà més demanda". Considera que crearà un efecte crida i "no serà una política per revertir l'escalada de preus a Sant Cugat".
L'alcaldable d'En Comú Podem també ha fet referència a l'augment de les emissions de CO2 que suposaria la construcció del barri: "Un barri implica molta gent i mobilitat i, per tant, més emissions, també durant la seva construcció". D'aquesta manera, s'ha mostrat en contra de la idea "de fer un ecobarri amb més carrers passejables i ciclables". "No necessitem un ecobarri, necessitem una ecociutat", ha sentenciat.
Les infraestructures que afecten l'àmbit a estudi / Foto: Ajuntament de Sant Cugat
Per poder encabir els 4.000 habitatges que es calcula que hi haurà a Ca n'Ametller, caldrà cobrir les vies de tren de l'R8, cosa que Gutiérrez ha dit que seria "el conte de la lletera" perquè, segons ell, Adif i Renfe no s'hi avindran. I un altre tema que ha volgut posar damunt la taula és l'intercanviador entre Renfe (R8) i FGC (S1). En aquest sentit, Gutiérrez ha proposat que la zona es repensi tenint en compte que aquí hi ha una infraestructura verda "molt important": el torrent de la Guinardera, i el torrent i l'estany dels Alous. Per això proposen situar l'intercanviador sota de l'AP7: "Creiem que és possible orientar el pol econòmic, industrial i de serveis d'aquesta zona fent-la conviure amb el paisatge, els torrents i l'estany dels Alous".
Durant el ple municipal del mes de desembre es va aprovar amb els vots de tots els grups municipals, tret de Cs que s'hi va abstenir, l'avançament de la modificació del planejament en la zona del futur barri de Ca n'Ametller, així com el document inicial estratègic.
DECLARACIONS
Ramon Gutiérrez
No ens fa falta un nou barri que suposa una pressió en el territori molt més elevada, sinó que ens fa falta reorientar l'intercanviador perquè pugui donar un servei de connexió entre una banda i l'altra de l'autopista pel que fa a vianants i bicicletes. I no pensar en una pressió en el territori que creiem que no és la solució als problemes d'habitatge que té la nostra ciutat.
Your browser doesn’t support HTML5 audio