El nou barri de Ca n'Ametller comença a agafar forma sobre el paper
Aquest espai és l'últim que queda per desenvolupar està previst que aculli uns 4.000 habitatges, la meitat públics
Imatge de la zona / Foto: Ajuntament
PolíticaPublicat el 18/nov/22 per Anna González
El desenvolupament de l'últim gran àmbit a urbanitzar de Sant Cugat, a la zona de Ca n'Ametller, comença a prendre forma, com a mínim sobre plànol. L'equip de govern porta al ple d'aquest dilluns l'avanç de la modificació del planejament en aquesta zona, així com el document inicial estratègic. La intenció del govern municipal és projectar un nou barri amb habitatge públic, amb equipaments, sense circulació de cotxes que no siguin dels veïns al seu interior i amb certificació de sostenibilitat. Per fer-ho possible i poder-hi encabir els 4.000 habitatges que es calculen -uns 2.000 de protecció oficial- caldrà superar el principal obstacle, les vies de tren que trinxen l'espai. Per poder desenvolupar l'àmbit amb aquestes condicions serà necessari cobrir les vies de tren, una oportunitat també per a l'intercanviador entre Renfe (R8) i FGC (S1).
En color taronja el sector que s'està estudiant urbanitzar. / Foto: Ajuntament de Sant Cugat
"És de gran transcendència perquè iniciem els tràmits del Sant Cugat dels propers 15 o 20 anys", ha afirmat el tinent d'alcaldia de Desenvolupament Urbà, Francesc Duch. El responsable d'Urbanisme ha explicat que ja s'han fet contactes amb les diferents parts, així com amb les administracions competents i s'han valorat les conclusions del procés participatiu per definir el barri. També s'ha encarregat un informe jurídic i un altre d'econòmic.
Característiques del barri
Ca n'Ametller vol convertir-se en una nova centralitat de la ciutat. Per això, es planteja com un àmbit amb diferents usos, que combinarà habitatge, equipaments i activitat econòmica. Es calcula que el 70% estarà dedicat a residencial i el 30% a activitat econòmica.A més, vol ser un barri sostenible. Això es vol fer notar, sobretot, en la mobilitat -els vehicles que no siguin dels veïns hauran de circular per l'exterior del barri- i en la mateixa construcció. De fet, la idea és aconseguir la certificació europea de sostenibilitat.
Infraestructures
L'escull principal per tirar endavant aquesta projecció de barri són les infraestructures que l'atravessen i el limiten, especialment les vies de l'R8 de Renfe. Per poder desenvolupar-la serà necessari el cobriment de les vies i amb això el tinent d'alcaldia espera poder treballar un conveni amb Adif.Les infraestructures que afecten l'àmbit a estudi / Foto: Ajuntament de Sant Cugat
A més, també ho veu com una bona oportunitat per accelerar l'intercanviador a la zona i, fins i tot, per ubicar-hi l'estació de l'AVE al Vallès, una reclamació històrica per a la qual ja s'ha previst la reserva de sòl en aquest projecte.
Habitatge
Si tot encaixa, el nou barri podria acollir fins a 4.000 habitatges, el 50% dels quals serien públics. A aquests es podrien sumar fins a uns 300 més habitatges dotacionals, ha concretat Duch, que ens construiran aprofitant els equipaments previstos.Inici de la modificació del planejament
Fets els treballs previs, la intenció de l'equip de govern és aprovar les primeres modificacions de planejament entre el 2023 i el 2024. Segons ha avançat Duch, els canvis de planejament s'aniran abordant per sectors i en cada cas es tractaran les concrecions com l'afectació sobre els habitatges ja existents o el centre de TMA. Sobre aquest, el tinent d'alcaldia ha concretat que "té els dies comptats", però que serà l'últim sector a desenvolupar.CONSULTA AQUÍ L'ORDRE DEL DIA DEL PLE DE NOVEMBRE
DECLARACIONS
Francesc Duch
És de gran transcendència perquè iniciem els tràmits urbanístics del Sant Cugat dels propers 15 o 20 anys. És l'últim barri que podrà tenir la ciutat.
Your browser doesn’t support HTML5 audio