El projecte del carril bici entre l'Hipòdrom i Rubí s'aprova amb un cost de quasi 1,5 milions
El ple de maig ha aprovat definitivament les fases 2 i 3 d'aquest projecte, que arribarà fins a la rotonda del Centre Comercial
El carril bici i de vianants que travessa la rotonda de l'Hipòdrom / Foto: Ajuntament
PolíticaPublicat el 16/mai/22 per Sara Bella
La connexió a peu i en bicicleta entre Rubí i Sant Cugat està més a prop que mai gràcies a l'aprovació definitiva, al ple d'aquest dilluns, de les fases 2 i 3 del projecte. D'aquesta manera, les al·legacions relatives a les expropiacions han quedat resoltes i es podrà procedir a la licitació del projecte. Concretament, les obres de la segona fase, pressupostades en 461.893,30 euros amb IVA inclòs, permetran recórrer amb bicicleta el tram comprès entre l'Hipòdrom i l'avinguda Països Catalans. Les de la tercera fase, pressupostades en 983.892,20 euros amb IVA inclòs, permetran fer ciclable el tram comprès entre l'avinguda Països Catalans i la Via Augusta -a l'altura de la rotonda del Centre Comercial-. L'aprovació definitiva d'aquest projecte s'ha executat amb el vot a favor de l'equip de govern i el grup municipal de Junts, i els vots en contra de Ciutadans i la regidora no adscrita.
Escolta-ho
CONSULTA AQUÍ LA DOCUMENTACIÓ
El portaveu de Ciutadans (Cs), Aldo Ciprian, ha argumentat el vot en contra del seu grup pel fet que des de Cs "no entenem que els carrils bici siguin ni una prioritat ni una solució en la mobilitat de Sant Cugat". A més, Ciprian també ha posat en dubte que el projecte es pugui dur a terme amb un pressupost de 2021, a causa de l'augment de preus de les matèries primeres.
En aquest sentit, el portaveu taronja ha criticat que al ple d'abril es debatés i s'aprovés el projecte per connectar la Floresta i Valldoreix a través d'un carril bici, tot i que el projecte, segons ha dit, ja havia estat suspès, dos mesos abans, per part de la Diputació de Barcelona, a causa de la pujada de preus de les matèries primeres.
El regidor de Serveis Urbans, Mobilitat i Transport, José Gallardo, li ha respost que aquest projecte és una aposta política i que "més enllà de construir un carril bici, és un pas més cap a la connexió entre Rubí i Sant Cugat".
DECLARACIONS
Aldo Ciprian
Votarem en contra perquè no entenem que els carrils bici siguin una prioritat o solució a la mobilitat. A més, probablement s'haurà de redimensionar a l'alta el pressupost.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
José Gallardo
És un tema polític, és una aposta. No només és carril bici, és apostar per la connexió de dos municipis. Hi podrà anar caminant, amb bicicleta o amb cotxe.
Your browser doesn’t support HTML5 audio