El nou tram de la connexió amb carril bici entre Sant Cugat i Rubí avança

El ple ha aprovat inicialment el projecte per al tercer tram entre la rotonda de l'Hipòdrom fins a l'autopista


  • Comparteix:

Carril bici que ja existeix a la rotonda de l'Hispòdrom que continuarà fins a Rubí / Foto: Localpres

Carril bici que ja existeix a la rotonda de l'Hispòdrom que continuarà fins a Rubí / Foto: Localpres

El ple ha donat llum verda aquest dilluns a l'aprovació inicial del projecte per a la construcció del tercer tram del carril bici que ha de connectar Sant Cugat, des de la rotonda de l'Hipòdrom, i Rubí. Es tracta del tram de 630 metres de la carretera de Rubí entre l'avinguda dels Països Catalans -on s'ubica la Boehringer- i la rotonda del Centre Comercial. L'Àrea Metropolitana de Barcelona ha estat l'encarregada de redactar el projecte que s'haurà de licitar una vegada s'hagi aprovat de manera definitiva. Tots els grups municipals han donat suport a l'aprovació, tret de Ciutadans (Cs), que hi ha votat en contra perquè el punt ha entrat per via d'urgència a l'ordre del dia del ple i pel seu elevat cost, quasi un milió d'euros.

ESCOLTA-HO


CONSULTA AQUÍ EL PROJECTE

Com ha explicat el regidor de Serveis Urbans i Mobilitat, José Gallardo, el projecte d'aquest tercer tram estima en un pressupost de 984.000 euros, que l'Ajuntament té previst sufragar a través dels fons europeus Next Generation. Aquest pressupost inclou els treballs de jardineria de la segona fase, però no les tres expropiacions necessàries, que tenen un cost de 153.000 euros.

Així, el carril bici de la carretera de Rubí compta ja amb la part de la rotonda de l'Hipòdrom enllestida i amb el projecte del tram fins a l'avinguda dels Països Catalans ja aprovat inicialment. Una vegada s'hagi aprovat aquest tercer tram, faltarà el de la connexió amb Rubí per sota l'autopista, que hauria de començar aquest 2022, segons va avançar el vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, a Cugat Mèdia.

Tot plegat són 1'5 quilòmetres de carril bici que, per a Cs i el seu portaveu, Aldo Ciprian, suposen, per exemple, una inversió tres vegades superior a la destinada a ajudes municipals covid per al sector econòmic durant el 2021 amb 1,9 milions d'euros finançats per diferents administracions. Ciprian també ha lamentat que l'aprovació inicial del projecte hagi entrat a la sessió d'urgència, el que demostra, ha dit, "la improvisació" habitual de l'equip de govern.

Davant aquesta crítica, Gallardo ha recordat que tot i la urgència, el projecte es va explicar a la comissió informativa.

El conjunt de l'obra s'emmarca dins el projecte Bicivia de l'AMB per connectar per bici les ciutats metropolitanes. En el cas de Sant Cugat, una vegada completats els quatre trams, quedarà connectat amb continuïtat des de la carretera de la Rabassada fins a Rubí, tret del tram de Rius i Taulet des de l'avinguda de Lluís Companys fins al pont sobre les vies dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).




José Gallardo

S'ha demanat la subvenció als Next Generation. És un projecte realitzat per l'AMB i s'hauria d'afegir per part de l'Ajuntament les expropiacions, que són 153.000 euros més.

Aldo Ciprian

En 1'5 quilòmetres, s'han gastat 1,9 milions d'euros. Es gastaran tres vegades més del que s'han gastat en ajudes covid per a pimes, autònoms i emprenedors.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.