El Síndic de Greuges demana a l'EMD 'un esforç' per donar resposta a les seves peticions més ràpidament

El Sïndic ha presentat l'informe d'actuació de 2020 en una sessió extraordinària de la junta de veïns de Valldoreix

Un moment de la intervenció del Síndic de Greuges de Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia

Política

Publicat el 16/des/21 per Sergio Morales

El Síndic de Greuges de Sant Cugat reclama a l'EMD de Valldoreix 'un esforç' per donar compliment als terminis per donar resposta a les peticions que emet a l'administració descentralitzada. És la demanda que Ramon Palacio ha traslladat aquest dijous davant del plenari valldoreixenc, en una sessió extraordinària de la junta de veïns on ha presentat l'informe d'actuació de 2020. El Síndic ha tramitat enguany dues queixes de ciutadans de la vila: una resolta desfavorablement per l'EMD i una altra que també va rebre resposta, però set mesos després de fer arribar la pregunta.

La primera queixa a què Palacio ha fet referència és una reclamació patrimonial per una caiguda al carrer, que estava mullat. L'EMD va resoldre-la desfavorablement, ja que el ciutadà no va aportar proves suficients.

La segons queixa era pel malestar generat pel pas de vehicles a l'avinguda del Baixador. El Síndic la va traslladar a l'EMD el setembre de 2020 i l'administració descentralitzada va respondre a l'abril d'enguany, posant sobre la taula el compromís de fer actuacions de millora, que passen per la urbanització de la via.

Per a Palacio és clau donar una resposta més ràpida en pro d'una "millor gestió del temps i l'eficiència" per mantenir la bona imatge tant del Síndic com de l'administració. En aquest sentit, ha recordat que els responsables de donar resposta són els caps tècnics i que, per tant, els càrrecs polítics han d'estar a sobre per garantir el compliment de terminis.

Per la seva banda, els vocals de Cs i ERC-MES han posat de manifest la necessitat perquè la ciutadania de Valldoreix conegui més la figura del Síndic per poder fer-li arribar les seves queixes.