El debat sobre la Zona de Baixes Emissions de Sant Cugat, a l'audiència pública del ple

La plataforma Aturem la ZBE ha tornat a queixar-se de la mesura a la sessió plenària

Política

Publicat el 16/nov/21 per Sergio Morales

La plataforma Aturem la ZBE ha tornat, aquest dilluns, al ple municipal. Ho ha fet amb dues vies: per una banda, amb la ja habitual concentració a les portes de l'ajuntament i amb una intervenció a l'audiència pública. Ha estat de la mà de Juan Manuel de la Flor, que ha exigit una resposta a una reunió que el col·lectiu va tenir amb l'equip de govern. També ha demanat a l'oposició què en pensa, de la ZBE. Abans ha intervingut l'alcaldessa, Mireia Ingla, que ha explicat que en les primeres dues setmanes amb el règim sancionador s'ha constatat que menys de l'1% dels 19.000 vehicles diaris que entren a l'àrea són sancionables. L'alcaldessa també ha explicat que abans d'implementar la ZBE, en l'últim any i mig, s'ha reduït un 16% el parc de vehicles més contaminants, els que no tenen etiqueta ambiental. Per a Ingla les dades 'avalen' la implementació de la ZBE, amb la qual assegura que es vol garantir la 'qualitat de vida' de la ciutadania.

La regidora de Junts per Sant Cugat Cristina Paraira ha refermat el suport del seu grup a la ZBE, però no a la manera d'implementar-lo, ja que "crea situacions de gran perjudici" a part de la ciutadania.

Per part de Cs ha pres la paraula el portaveu, Aldo Ciprian, que ha reforçat el posicionament amb les dades de l'Idescat de 2019, any en què les medicions d'ozó i de diòxid de nitrogen a la ciutat estaven per sota dels límits recomanables. Per això, ha explicat que el seu grup al Parlament Europeu ha fet una petició per saber si la ZBE és una mesura adient.