Unanimitat per a la renovació del Pla de Turisme i la dinamització d'aquest sector

El document, adaptat a la situació postpandèmia, estableix 14 línies de treball per posicionar el municipi com a destinació cultural i natural

El pla vol dinamitzar el turisme a Sant Cugat / Foto: Localpress

Política

Publicat el 21/jun/21 per Clara Bardají

Sant Cugat actualitzarà el Pla de Turisme per posicionar la ciutat com a destinació cultural i natural. El ple municipal ha donat llum verda unànime a una aprovació inicial del text que té l'objectiu de dinamitzar el turisme al municipi a través de 14 línies d'actuació adaptades a la situació de postpandèmia. El nou document, que s'allargarà fins al 2025, és una actualització de l'actual Pla Estratègic de Turisme, aprovat el 2013 i que marcava el full de ruta fins al 2017.

Escolta-ho

El nou Pla té l'objectiu principal de posicionar Sant Cugat com una destinació rica en patrimoni cultural i natural en l'àmbit català. Per aquest motiu, s'ha establert una estratègia per dinamitzar el turisme en base al verd urbà i natural de la ciutat i també al seu potencial cultural i comercial. En la presentació de la roda de premsa, la tinenta d'alcaldia de Cultura, Educació, Esports i Joventut, Esther Madrona, va explicar que el Pla aprovat el 2013 havia quedat "obsolet" en el temps i en la nova manera de la societat de "relacionar-se amb el turisme".

La tinenta d'alcaldia considera que s'ha fet "una molt bona diagnosi" que ajudarà situar Sant Cugat "en el mapa turístic de Catalunya". Madrona també fa referència a algunes de les observacions de la diagnosi com, per exemple, el "canvi d'hàbits dels turistes" i els canvis que ha provocat la pandèmia. Posa exemples com que "cada vegada intentem buscar vacances més a prop, necessitem un marge d'improvisació més gran i estar menys lligats al nostre destí".

Madrona remarca que el Monestir de Sant Cugat i el Parc de Collserola són els principals reclams que ajudaran al "desenvolupament turístic" de la ciutat. La tinenta d'alcaldia afegeix que també aposten pel turisme digital i la innovació. Aquests elements protagonitzaran gran part dels eixos de treball, 14 en total.


  1. Monestir, la icona de Sant Cugat del Vallès, Barcelona i Catalunya
  2. Collserola, el pulmó verd per gaudir i respectar. Parcs urbans, la milla verda
  3. Mercantic, vintage lifestyle. Comerç, cultura i gastronomia van de la mà
  4. Més cultura i LabExperiencePrime SantCugat
  5. Empreses i destinació turística, treballem de la mà
  6. Enfortir el sistema turístic
  7. Promoció de Sant Cugat, màrqueting digital, inspiració i facilitar la venda
  8. Sant Cugat, sostenible i segura
  9. Sant Cugat, Smarts Tourism Destination
  10. Barcelona la nostra unió natural
  11. Atracció de Talent
  12. Famílies i escoles
  13. Turisme esportiu
  14. Governança i la creació d'una taula participativa - taula de turisme, on el sector públic i privat amb visió turística valorarien assolir e implantar els eixos de treball


D'aquestes, les línies 2 i 3 són les que es prioritzaran i que compten amb més accions concretes. Madrona detalla que es tracta de les accions que es veuen "més capaços d'explotar ara mateix". Ara, també, han començat a parlar amb agents privats i concrets de la ciutat que poden "ajudar a enfortir" aquestes línies d'actuació.

Pel que fa a les actuacions a Collserola, Madrona emfatitza la importància d'explotar aquest espai natural "de manera conscient i respectuosa amb el medi ambient". De fet, aquesta línia "s'ha començat a treballar", però es concretaran més accions al setembre.


DECLARACIONS

Esther Madrona

Es fa una molt bona diagnosi que ens ajuda a situar Sant Cugat en el mapa turístic de Catalunya. Moltes d'aquestes coses que surten a la diagnosi fan referència al canvi d'hàbits dels turistes, cada vegada intentem buscar vacances més a prop, necessitem un marge d'improvisació més gran i estar menys lligats al nostre destí.

Your browser doesn’t support HTML5 audio