Els contractes d'emergència contra la Covid-19 a Sant Cugat sumen 1,5 milions
L'Ajuntament ha fet servir aquesta via en 141 contractes des de l'inici de la pandèmia
Publicat el 19/abr/21 per Anna González
La pandèmia de la Covid-19 ha posat contra les cordes les administracions, que han hagut de fer front a necessitats noves, com la compra de material sanitari i el reforç dels serveis de neteja, en un temps rècord. Amb l'activació de l'estat d'alarma, els consistoris han pogut fer servir la contractació via emergència -sense concurs- per a tots els contractes públics per poder atendre les necessitats derivades de la situació sanitària. En el cas de l'Ajuntament de Sant Cugat, el cost d'aquesta resposta immediata s'eleva als 1,45 milions d'euros, amb 141 contractes d'urgència, dels quals s'ha donat compte aquest dilluns al ple municipal.
L'àmbit que més despesa ha generat ha estat la contractació de la desinfecció dels edificis municipals, amb gairebé el 30% del total. De fet, es tracta d'un únic contracte a l'empresa Tesco per valor de més 434.000 euros. Els contractes vinculats a l'àrea de serveis socials representen el 17,48% i inclouen despeses com distribució d'àpats entre persones en situació de vulnerabilitat, la desinfecció de residències i l'allotjament de personal sanitari, entre d'altres.
La compra d'equips de protecció individual i material sanitari també s'emporta un gruix important dels contractes d'emergència, el 12,11% del total. Principalment, ha estat per la compra de mascaretes i gel hidroalcohòlic, així com bates sanitàries i tests.
Les empreses que més diners han rebut amb aquests contractes han estat Tesco i Anticimex per a la desinfecció d'espais municipals i residències, així com Savia, per a la gestió de les nòmines. La Fundació Catalana de l'Esplai, per al repartiment d'àpats, i Robin Hat, també han facturat contractes que superen en el seu total els 60.000 euros.