Fortuny: 'Sant Cugat necessita un comerç i una restauració que estiguin plens de vida'

Junts per Sant Cugat fa una crida als santcugatencs a fomentar el consum a comerços locals

Els regidors de Junts per Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia

Política

Publicat el 3/des/20 per Mireia Frias

Junts per Sant Cugat ha iniciat una campanya per donar visibilitat al comerç i la restauració local. La campanya porta de lema 'Compra al barri', un missatge directe als veïns i veïnes, perquè el seu consum sigui de proximitat. La iniciativa ha començat aquest dijous amb una enganxada de cartells simbòlica per conscienciar la població i oferir una mirada del consum el més propera possible.

"Sant Cugat i els seus barris necessiten un comerç i una restauració que estigui plena de vida i, des de Junts per Sant Cugat, hem defensat, i en aquests moments encara amb més força, que necessita un comerç i restauració ple de vida", defensa la portaveu de Junts, Carmela Fortuny. "Per tant, no hem d'abaixar persianes; si és possible caldria aixecar de noves, i això ho hem de fer entre tots i totes", reflexiona.

Des de l'agrupació s'ha fet una crida a la col·lectivitat per seguir sumant esforços i s'ha apel·lat a què els santcugatencs segueixin consumint als barris, places i carrers, per així ajudar el comerç i la restauració a mantenir-se en peu. A més, des de Junts consideren que no és el moment de quedar-se de braços plegats, sinó que cal ajudar a fer accions per mantenir la ciutat "viva, alegre i dinàmica". "Això ho dona un comerç i una restauració activa; creiem que també és important donar suport als emprenedors que han iniciat projectes amb il·lusió i que aporten un valor positiu a la ciutat, oferint riquesa i llocs de treball", afirma Fortuny.

A més, el regidor de Junts Albert Salarich ha explicat que s'està treballant perquè aquesta acció pugui transformar-se en una moció per fomentar el comerç de proximitat. Fortuny, per la seva part, ha posat en valor el paper de l'agrupació en aquesta acció: "El que volem és ser un actor més de sensibilització, hem de poder arribar a tots els barris amb l'objectiu d'omplir de vida la ciutat. Una ciutat sense comerç ni restauració local, és una ciutat morta".

La iniciativa forma part d'una campanya de Junts per Catalunya en clau nacional.


DECLARACIONS

Carmela Fortuny

Nosaltres fa molt de temps que estem treballant pel comerç local i la restauració, des d'abans de la pandèmia i en aquests moments. El que volem és ser un actor més en la sensibilització. L'ajuntament està fent coses, la ciutadania està fent coses, el teixi associatiu està fent coses. I nosaltres que tenim idees i propostes hem volgut fer aterrar la iniciativa amb la singularitat de Sant Cugat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio