Junts per Sant Cugat, ERC-MES i la CUP s’uneixen en la petició de retirar la medalla d’or de la ciutat al Rei Emèrit, Joan Carles I. Els tres grups independentistes elevaran al ple municipal de novembre (dilluns 16) aquesta
Retirada de la medalla d’or al Rei Emèrit
L’Ajuntament de Sant Cugat va concedir la distinció a l’actual Rei Emèrit el 3 d’agost del 1977. Com ha recordat la portaveu de Junts, Carmela Fortuny, en un context predemocràtic en què “aquella decisió no representava la ciutadania de Sant Cugat”. Fortuny ha assegurat que ara tampoc és una figura arrelada a la ciutat, ja que és símbol d’una “monarquia poc exemplar, corrupte, protagonista d’escàndols i que compta amb la complicitat de l’Estat”. En aquest sentit, el text de la moció
posa de manifest l’arrel franquista de la monarquia, la qual considera deslegitimada i amb falta d’exemplaritat. A més, recorda que Joan Carles I està sota investigació i ha protagonitzat una “fugida d’Estat”. Unes consideracions que compateixen els tres partits proposants, però que no han permès l’acord amb el PSC, segons Fortuny. El ple municipal ja va acordar el canvi de la plaça del Rei per la plaça de l’U d’Octubre.
Mesures per a la Gent Gran
Junts per Sant Cugat també proposa al ple municipal una moció
per implantar mesures destinades a la gent gran. Entre les demandes, hi destaquen que el Consell de la Gent Gran, que està pendent de creació, sigui transversal i vinculat a la resta de consells. A més, reclama que la futura residència
compti amb una plataforma de serveis i s’inclogui la modalitat d’habitatges tutelats. La moció també aposta per instal·lar oxigen a les residències de la ciutat, facilitar un servei de taxi adaptat a demanda, crear una línia de Bus-Gran que connecti els principals serveis, engegar un programa d’inclusió digital, iniciar un altre de llars compartides i establir protocols per facilitar la trobada entre els residents i els familiars durant la pandèmia.
Deslleialtat institucional
La portaveu de Junts per Sant Cugat, Carmela Fortuny, no veu deslleialtat institucional en la carta adreçada als veïns de l’avinguda del Baixador de Valldoreix des de la conselleria de Territori.
Per Fortuny, la resposta del cap del gabinet del conseller, Xavier Reinaldos, en què demana als veïns
que s’adrecin al grup municipal de Junts per Sant Cugat per fer de mediadors sobre la urbanització de la via és part de “l’acompanyament que fa l’oposició”, sense que això tregui “la necessària intermediació entre la conselleria i el govern municipal”. D’aquesta manera, Fortuny ha tret ferro a la polèmica i ha recordat que “la política la fan l’oposició i els governs”. Tot i així, s’ha mostrat preocupada per “la paràlisi” del projecte, per al qual demanen un conveni econòmic entre les dues administracions locals per tirar endavant la urbanització.

