ESCOLTA-HO
'Volem apostar per un model de mobilitat sostenible on la bicicleta sigui un dels mitjans de desplaçament habituals'. Amb aquesta premissa que ha explicat el regidor de Mobilitat, José Gallardo, es fonamenta el primer esborrany de l'ordenança. Des de Cs, però, s'ha apuntat que l'ordenança no pot fomentar l'ús de la bicicleta; només pot servir com a marc regulador.
El portaveu taronja, Aldo Ciprian, ha recordat que el seu grup municipal ja va presentar una moció per regular la mobilitat d'aquests vehicles que va rebre el suport de la resta de grups i que l'anterior govern va començar a treballar en l'ordenança emmirallant-se en la normativa de Barcelona. 'És el fruit del treball de diferents grups municipals', ha subratllat.
Què detalla l'ordenança?
El text de l'ordenança posa fil a l'agulla en els tipus de vies ciclistes:
Quant a la mobilitat de les bicicletes a la ciutat, l'ordenança estableix una velocitat màxima de 25km/h i l'obligació de circular per calçades i vies ciclistes, considerant sempre les restriccions de cada via. D'altra banda, els ginys sense motor (patinets o monopatins, per exemple) no podran circular per la calçada i només ho podran fer per les vies ciclistes o aquelles especialment destinades. En els casos de via compartida, els vianants sempre tindran prioritat.
Els VMP, que engloba patinets i altres vehicles elèctrics, hauran de circular preferentment per vies ciclistes o vies especialment indicades. Per on no podran circular és per les calçades obertes al trànsit, excepte a les zones 30. Així, els patinets elèctrics podran circular per les vies ciclistes, a carrers de convivència, a espais no motoritzats d'amplada de més de tres metres i a parcs urbans. L'edat mínima per conduir aquests ginys serà de 14 anys. L'ús de casc i altres elements de seguretat passiva seran obligatoris per tots els vehicles que recull la normativa.
El règim sancionador preveu multes de fins a 100 euros, segons la gravetat de la infracció.
Totes aquestes consideracions podrien variar si s'accepten al·legacions.
José Gallardo
L'Ajuntament vol apostar per un model de mobilitat sostenible on la bicicleta sigui un dels mitjans habituals. S'ha de garantir als ciclistes unes vies urbanes amb mesures de seguretat, accessiblitat i comoditat raonables.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.