2 milions d'euros de primera resposta a la urgència habitacional a Sant Cugat per la Covid-19

Aquest és el cost que estima l'Ajuntament de les mesures impulsades en matèria d'habitatge durant la pandèmia

Política

Publicat el 29/mai/20 per Anna González

L'Ajuntament xifra en uns dos milions d'euros l'impacte de les mesures en matèria d'habitatge impulsades per fer front a les situacions de vulnerabilitat durant la pandèmia. En concret, el consistori ha centrat aquesta primera resposta municipal en ajuts al lloguer, la gestió de les situacions d'emergència i polítiques fiscals que repercutiran en el 2021. Tot plegat, ha assegurat aquest divendres l'equip de govern en roda de premsa, des d'una visió transversal que s'anirà ampliant en previsió que la crisi s'allargui.

'És un esforç sense precedents', ha assegurat el tinent d'alcaldia de Presidència, Hisenda, Serveis Urbans, Mobilitat i Seguretat, Pere Soler, qui ha avançat que el seguiran altres mesures treballades amb la resta d'agents vinculats a l'habitatge i que es complementa amb el pressupost del 2020.

Per això, l'equip de govern convocarà a mitjans de juny la Taula d'Habitatge per tractar de manera específica les conseqüències de la Covid-19.

Ajuts al lloguer
Un dels eixos de la resposta municipal en matèria d'habitatge són les ajudes 'per acompanyar totes les situacions de crisi i vulnerabilitat'. En aquest sentit, el tinent d'alcaldia d'Habitatge, Francesc Duch, ha detallat les línies d'actuació:

  • Ajuts directes a situacions d'emergència habitacional. S'hi destinen uns 45.000 euros al mes.
  • Acompanyament en la tramitació de les ajudes de l'Agència Catalana d'Habitatge, així com 400.000 euros destinats a complementar-les per aquelles persones que compleixen els requisits però que per falta de pressupost s'han quedat fora.
  • Ajudes de Promusa. S'han suspès tots els lloguers d'abril i es condonarà el 50% per als casos de vulnerabilitat. Fins ara, 115 llogaters han acreditat la situació de vulnerabilitat, que es fa en funció dels criteris aplicats des del consistori.


  • Punt de mediació
    L'equip de govern també ha impulsat un punt de mediació que busca 'la corresponsabilització de la ciutadania', sobretot dels propietaris. La tinenta d'alcaldia de Serveis Socials, Núria Gibert, ha concretat que, de moment, el punt se centra en situacions gestionades per serveis socials i aborda qüestions com el pagament del lloguer, acompanyament judicial i assessorament.

    Es tracta que propietaris i llogaters en situacions de vulnerabilitat arribin a acords. De fet, per incentivar aquests acords, l'Ajuntament bonificarà fins al 75% l'IBI de l'any vinent als propietaris.

    La intenció és que en un futur el punt 's'obri a tota la ciutadania', perquè, ha afirmat Gibert, 'ha arribat per quedar-se'.

    Política fiscal
    De cara al 2021, l'equip de govern també preveu mesures d'ajuda a través de bonificacions de l'IBI. El tinent d'alcaldia de Presidència, Hisenda, Serveis Urbans, Mobilitat i Seguretat, Pere Soler, les ha detallat:
  • Augment de les ajudes per pagar l'IBI als propietaris que tenen els habitatges a la borsa de l'Oficina Local d'Habitatge.
  • Bonificacions fins al 75% per aquells que hagin passat pel punt de mediació i s'hagi assolit un acord.
  • Modificació dels criteris per a les bonificacions de fins al 75% en el cas de famílies monoparentals o nombroses i majors de 65. S'hi afegeixen criteris de renda.







  • DECLARACIONS

    Pere Soler

    Subratllar aquest esforç que ha fet l'Ajuntament. És un esforç sense precedent amb el pressupost que properament donarà llum.

    Your browser doesn’t support HTML5 audio

    Francesc Duch

    Des de l'Ajuntament estem intentant acompanyar totes aquestes situacions de crisi i vulnerabilitat amb relació a l'habitatge.

    Your browser doesn’t support HTML5 audio

    Núria Gibert

    L'obertura d'aquesta línia de treball, que és la de la corresponsabilització de la ciutadania, sobretot dels propietaris en la problemàtica de l'habitatge.

    Your browser doesn’t support HTML5 audio