Sant Cugat busca reduir l'impacte del futur macrocentre comercial de Cerdanyola

L'Ajuntament de Sant Cugat ha presentat al·legacions contra el projecte

Imatge del terreny on està previst ubicar el Centre Direccional de Cerdanyola / Foto: Google Maps

Política

Publicat el 27/gen/20 per Redacció

L'Ajuntament de Sant Cugat veu amb preocupació el projecte del Centre Direccional de Cerdanyola, un procés urbanístic que inclou la construcció d'un macrocentre comercial. Per això el consistori hi ha presentat cinc al·legacions; ratificades aquest dilluns pel ple municipal amb el suport de tots els grups, tret de Cs que s'hi ha abstingut; per reduir l'impacte negatiu en el comerç santcugatenc, així com en el medi ambient i la mobilitat.

Escolta-ho

El Centre Direccional de Cerdanyola és una àrea de 470 hectàrees a tocar de Sant Cugat que la conselleria de Territori de la Generalitat va aprovar el juliol passat. El projecte preveu la construcció de 5.400 habitatges, el macrocentre comercial i sostre per a activitats econòmiques.

Des de Sant Cugat es veu el projecte amb oposició, especialment contra el macrocentre comercial. Com va explicar l'equip de govern en roda de premsa, la superfície del centre comercial, tot i que s'ha reduït a 57.000 metres quadrats respecte els 106.000 inicialment previstos, és 'desmesurada'. Segons el govern santcugatenc, aquesta construcció 'afegirà problemes de mobilitat' a la zona, ja que el procés i la previsió 'no s'ha fet de manera adequada', com ha explicat el tinent d'alcaldia de Desenvolupament Urbà i Habitatge, Francesc Duch.

Per això, Sant Cugat també demana un estudi 'més extens' sobre l'impacte que tindrà el macrocentre en la mobilitat de la zona i en la connexió amb Sant Cugat. Es preveuen 46.500 desplaçaments en vehicle privat si finalment s'acaba construint. A més, proposen que s'executi el projecte del nou vial paral·lel a la B-30 cap a l'estació de Renfe de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i que es potencïi el transport públic amb un reforç de línies d'autobús i una nova infraestructura ferroviària que connecti la UAB amb el Centre Direccional i Barcelona.

A banda de les al·legacions, l'informe tècnic del consistori santcugatenc, que està 'treballant paral·lelament' amb el de Cerdanyola, també preveu altres consideracions, com que la part residencial sigui de més del 40%, que és el que està previst al projecte.


DECLARACIONS

Francesc Duch

Una al·legació és per la implementació del centre comercial. Hi ha dues sobre l'impacte sobre el medi ambient i dues més sobre la mobilitat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio