Sant Cugat reclama accions per acabar amb els accidents a la Rabassada
És la carretera més perillosa de Catalunya
L'informe del RACC situa el tram com el més perillós per tercer any seguit / Foto: Deosringas
PolíticaPublicat el 18/gen/19 per Sílvia González
El consistori vol que el tram de la carretera de la Rabassada, entre Sant Cugat i Barcelona i amb titularitat de la Generalitat, deixi de ser el més perillós del país i demana 'accions correctores'. És una de les al·legacions que l'Ajuntament presenta a la modificació del planejament urbanístic del Parc Natural de Collserola que tramita l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i amb les quals demanda una anàlisi de la problemàtica, donada 'la convivència important de ciclistes i vehicles, sobretot, en caps de setmana i festius'. Entre les peticions: limitar el control d'accés als vehicles en dies i horaris amb més afluència.
Això resen les esmenes en mobilitat presentades i on el tinent d'alcalde de Territori, Joan Puigdomènech, ha posat l'accent: 'La connexió des de les Planes i Can Cortés amb la Rabassada és d'una gran perillositat'. També ha parlat de 'la mala senyalització' en el ferm de la via (BP-1417) que 'permet avançar en revolts tancats'. La previsió és que l'AMB aprovi la definitivament aquest canvi puntual del Pla General Metropolità (PGM) a l'àmbit de Collserola abans de l'estiu. Les esmenes santcugatenques, que passel pel ple d'aquest dilluns, també incideixen en tres àmbits més:
En el punt de mira la continuïtat dels nuclis de Mas Fortuny i Sol i Aire i com preservar-los, amb la tutela de l'Ajuntament. Un pla d'actuació a la zona, amb el compromís que els nuclis no s'ampliaran, ha de garantir-hi amb el nou PGM la legalització i la dotació de més serveis.
En la línia de l'última moció aprovada, l'Ajuntament introdueix propostes perquè la pedrera ubicada entre Sant Cugat i el Papiol pugui obrir-se a la ciutadania com un circuit visitable i protegir així els seus valors.
L'objectiu és 'reforçar del patrimoni construït de Collserola com el Casino i les masies i cases rurals, mirant de possibilitar per aquestes últimes 'un mínim aprofitament econòmic que permeti la seva conservació'.
DECLARACIONS
Joan Puigdomènech
On poden haver avançaments està mal senyalitzat. En el tram santcugatenc és permet avançar, a tot ell. Això és un disbarat.
Your browser doesn’t support HTML5 audio