El ple aprova ampliar les ajudes a l'habitatge per reduir l'impacte del Tribut Metropolità
També s'acorda estudiar l'impacte que el tribut tindrà al petit comerç
El tribut metropolità es deriva de la tarifa plana del transport aprovada per l'ATM / Foto: Cugat.cat
PolíticaPublicat el 22/nov/18 per Roger Cuartielles
Sant Cugat ampliarà les ajudes a l'habitatge per reduir l'impacte del Tribut Metropolità i ho farà en funció de la renda i el patrimoni. Així ho ha acordat el ple arran d'una moció d'ERC-MES, que proposava endegar ajudes per a la ciutadania que ajudin a fer front al tribut que la ciutat haurà d'assumir a partir del 2019 després que entri en vigor la tarifa plana del transport, que permetrà a la ciutat pagar la majoria de títols de transport integrat a preu de zona 1. La moció, amb esmenes del PDeCAT-Demòcrates, ha tingut els vots en contra de Cs.
Escolta-ho
CONSULTA AQUÍ LA MOCIÓ
El text també ha instat l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) a mantenir la reducció del tribut metropolità per als immobles d'ús residencial. Una bonificació del 50% que l'ordenança fiscal reguladora de l'impost actualment preveu per a les residències habituals de famílies nombroses.
També s'ha demanat a l'AMB millorar el servei de transport públic a la ciutat i equiparar-lo als municipis que formen part de la primera corona tarifària de l'àrea com Barcelona. A més, s'ha sol·licitat a l'equip de govern estudiar l'impacte que el tribut podria tenir al petit comerç, així com implementar ajuts per al pagament de l'impost en funció dels resultats que s'obtinguin.
El regidor d'ERC-MES Èric Gómez ha recalcat que 'són necessàries ajudes' per fer front al tribut metropolità. Unes ajudes que inicialment la coalició definia com a ajuts per al pagament de l'IBI, i que el govern ha transformat en ajudes a l'habitatge, ja que el cobrament del nou tribut no es farà a través de l'IBI.
La majoria de partits ha qualificat la tarifa plana del transport aprovada per l'Autoritat del Transport Metropolità a l'octubre com a beneficiosa per a la ciutat, però ha reclamat que s'endeguin accions perquè la ciutadania pugui fer al tribut que se'n derivi.
Per altra banda, ICV-EUiA ha demanat que també s'incloguin rebaixes als títols de transport com la targeta rosa i la T-16, excloses de la tarifa plana. A més, els ecosocialistes han criticat que el sistema de la T-mobilitat hagi patit més endarreriments i no es prevegui fins al 2021. Unes peticions en què també ha coincidit la CUP-PC i que els verds també han presentat com a esmenes, però aquestes no han prosperat.
De la seva banda, el PP i Cs han lamentat que la rebaixa dels títols de transport comporti un nou tribut per a la ciutadania. Una qüestió a la qual, el regidor d'ERC-Mes Èric Gómez ha respost que obeeix a la llei metropolitana.
DECLARACIONS
Èric Gómez
Creiem que cal ajustar el pagament del tribut metropolità en funció de la renda i el patrimoni. Per això demanàvem a l'equip de govern que ampliés les ajudes al pagament de l'IBI que es van pactar.
Your browser doesn’t support HTML5 audio