ERC-MES proposarà al ple que patis d'escoles i instituts obrin fora de l'horari lectiu
Pati de l'escola L'Olivera / Foto: Ajuntament
PolíticaPublicat el 8/oct/18 per Roger Cuartielles
ERC-MES proposarà al ple de dilluns que ve que Sant Cugat obri els patis d'escoles i instituts fora de l'horari lectiu per fer activitats. Concretament, el grup demanarà al govern municipal que desenvolupi un projecte de 'Patis Oberts' abans de finalitzar el mandat, i que ho faci amb la participació dels equips directius dels centres, les Associacions de Famílies d'Alumnes (AFA), el Consell de Joves 13-16 i el teixit associatiu.
En aquest sentit, el regidor d'ERC-MES, Èric Gómez, ha destacat en declaracions a Cugat.cat que el projecte no ha de consistir només a obrir aquests espais amb un conserge, sinó que s'hi ha de construir un projecte educatiu i lúdic al voltant en el qual també hi estiguin implicats altres actors municipals. Gómez també ha explicat que es tracta d'una iniciativa que ja es duu a terme a ciutats de la comarca com Terrassa.
La coalició basa la seva proposta en la nombrosa població infantil i juvenil del municipi, que xifra en 20.388 infants i joves matriculats als centres educatius. En aquesta sentit, recorda que Sant Cugat és un dels municipis més joves de Catalunya i que des del 2012 és 'Ciutat amiga de la infància' segons l'UNICEF.
També argumenta que 'el joc és inherent en la vida dels infants, a la seva manera de comunicar-se i de relacionar-se' i que cal garantir un espai lúdic per a la població infantil després que transformacions en l'estructura social i urbanística hagin afectat les zones de les quals disposaven per desenvolupar aquest tipus d'activitats.
A més, el grup considera que l'obertura de patis podria afavorir la xarxa d'equipaments als barris i districtes en un municipi 'molt extens, que presenta un centre compactat però uns barris i districtes allunyats del nucli urbà'.
DECLARACIONS
Èric Gómez
No es tracta només d'obrir els patis de les escoles i de posar-hi un conserge. Sinó que es tracta de vestir un veritable projecte en el qual hi estiguin implicats els centres educatius, les associacions de famílies d'alumnes i el teixit associatiu local.
Your browser doesn’t support HTML5 audio