Preocupació a l'Ajuntament per la possible arribada d'un macrocentre comercial a Cerdanyola
Terreny que ordena l'avanç del PDU/ Foto: Google Maps
PolíticaPublicat el 14/set/18 per Alba Triadó
L'Ajuntament de Sant Cugat està preocupat per la possible arribada d'un macrocentre comercial a Cerdanyola, un maldecap que arriba després que la Comissió Territorial d'Urbanisme de l'Àmbit Metropolità de Barcelona hagi aprovat l'avanç del Pla Director Urbanístic (PDU) del Centre Direccional de Cerdanyola. El text preveu dedicar 200.000 metres quadrats a sostre comercial. El consistori ja ha presentat suggeriments a aquest document on expressa el seu desacord amb la superfície destinada al sector comercial i alerta dels problemes de mobilitat que això suposaria per a la ciutat. Tot i així, el PDU encara no s'ha aprovat, serà aleshores quan l'Ajuntament, si no s'han tingut en compte els seus suggeriments presentarà al·legacions.
La previsió de la construcció d'un macrocentre comercial a la ciutat veïna no és nova. De fet, l'Ajuntament i el teixit comercial de Sant Cugat ja van mostrar el seu rebuig al projecte quan es van requalificar els terrenys del Centre Direccional i ja es parlava de construir el centre comercial més gran d'Europa. Un procés que s'ha anat allargant en el temps i que fins i tot ha arribat al tribunals. L'any passat, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va anul·lar el PDU del 2016, impugnat per l'associació Via Verda.
Els anys han passat, però les preocupacions del consistori són les mateixes, l'impacte sobre el comerç local i la mobilitat. L'alcaldessa, Carmela Fortuny, ha mostrat la seva preocupació per les conseqüències que podria tenir aquest centre comercial si finalment s'aprova el PDU.
Carmela Fortuny
Nosaltres com Ajuntament ho veiem amb preocupació perquè defensem una aposta per un model de comerç més proper i que permeti donar vida als barris.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Una altra de les problemàtiques que pot suposar l'aprovació d'aquest pla és la mobilitat, augmentant el trànsit a la B30, una de les vies amb més densitat de vehicles.
Carmela Fortuny
A ningú se li escapa l'impacte que també hi ha en mobilitat al voltant de la B30 que ja està molt congestionada i que quedaria afectada en el cas que això tirés endavant. Per tant també quedarien afectades les vies secundàries que arriben a Cerdanyola i també a Sant Cugat.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
L'avanç del PDU també preveu la construcció d'una carretera secundària entre l'avinguda de Roquetes i la rotonda de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) amb l'objectiu d'alleugerir el trànsit a la B30. La proposta no convenç el tinent d'alcalde de Territori, Joan Puigdomènech, que alerta que pot afectar la mobilitat al municipi. En aquest sentit, Puigdomènech ha aprofitat per posar sobre la taula l'augment del volum de trànsit que han suposat l'Ikea de Sabadell i el Baricentro.
El titular de Territori tampoc veu amb bon ulls que l'avanç del PDU vulgui incorporar dues pastilles de sòl industrial, una a tocar del límit amb la ciutat, a la zona del Set Ball, i l'altra més allunyada, però que segons Puigdomènech suposaria un impacte per al corredor verd entre Collserola i la Serra de Galliners.