Damià Calvet insisteix en la necessitat d'elaborar el Pla Especial de Mobilitat del Vallès
Damià Calvet a 'L'Entrevista' de La Xarxa / Foto: La Xarxa
PolíticaPublicat el 11/jul/18 per Alba Triadó
El conseller de Territori i Sostenibilitat, el santcugatenc Damià Calvet, insisteix en la necessitat de crear un pla especial de mobilitat per millorar les connexions al Vallès. Una proposta del govern que Calvet ha posat sobre la taula al programa 'L'Entrevista' de La Xarxa i que respon a les reivindicacions del territori que reclamen des de fa temps millores en la mobilitat dels 1,4 milions d'habitants de la regió.
Una de les grans infraestructures en aquest sentit és el Quart Cinturó, una via que Calvet ha qualificat de necessària per la seva connexió amb el Corredor Mediterrani viari, la B30 i l'AP7. Un dels punts clau per a la regió d'aquesta obra és el tram entre Terrassa i Granollers, un traçat que encara no està definit.
Damià Calvet
Només quan tinguem aquest pla especial de mobilitat, que contempla no només el pas d'infraestructures sinó també temes de transport públic, de xarxa local, d'aparcaments a les ciutats, només quan el tinguem elaborat serà hora de posar sobre la taula el traçat que necessitem entre Terrassa i Granollers.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Precisament la plataforma FEM Vallès reclama la creació d'una autoritat del Transport del Vallès per cobrir la demanda específica de mobilitat. L'entitat ha presentat un estudi elaborat per Via Vallès i proposa la creació d'una xarxa intermunicipal de bus ràpid comarcal amb l'objectiu de conformar una malla conjunta entre ferrocarrils i els autobusos públics del Vallès.
Preguntat sobre la finalització de la concessió dels peatges d'algunes de les artèries principals del país, Calvet ha reiterat la voluntat del govern d'implantar el sistema de vinyeta única que finalment inclourà el peatge dels Túnels de Vallvidrera, inicialment exclosos de la proposta.