Sant Cugat reclama reformar les lleis que discriminen les persones amb discapacitat sensorial

Un expert llegeix un document en braille en veu alta i l'altre comprova que correspongui a la butlleta impresa / Foto: ACN

Política

Publicat el 24/abr/17 per Alba Triadó / Anna González

Sant Cugat demana al govern espanyol que reformi 'les lleis que discriminen les persones amb discapacitat sensorial' en diverses matèries, com el matrimoni, on s'exigeix a aquest col·lectiu que presenti un certificat mèdic que acrediti la seva aptitud per presentar el consentiment a l'aliança. La mesura és fruit d'una moció de l'equip de govern que ha esdevingut institucional. El text també insta els executius espanyol i català a suprimir els articles dels respectius codis civils que prohibeixen a les persones amb discapacitat sensorial fer testament tancat.

Escolta-ho

El text reclama que se suprimeixi l'obligatorietat de la presència de dos testimonis en la cessió de documents públics i testaments oberts. En aquest sentit, el ple també reivindica la necessitat d'introduir noves tecnologies per facilitar a aquest col·lectiu la lectura i signatura dels documents.

La moció també demana que es facin canvis al dret civil català en matèria testamentària per suprimir l'exigència de testimonis al testament notarial i la prohibició, igual que el codi civil espanyol, de fer testament tancat. En aquest cas, també requereix que s'elimini la prohibició als cecs, sords i muts per ser testimonis.

La membre de l'Associació Catalana per a la Integració del Cec Montserrat Trias ha expressat al ple 'la indignació' que suposen aquests articles del dret espanyol i català.

Montserrat Trias

El col·lectiu ho va rebre amb sorpresa i molta indignació. Fins ara no ha estat així i això no té raó de ser.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



En àmbit local, l'Ajuntament es compromet a treballar per fer els canvis i adaptacions oportunes per garantir els drets de les persones amb discapacitat sensorial en l'accés als serveis públics i a l'administració municipal.