Els partits del ple es posicionen davant la possibilitat que Sant Cugat entri a la zona 1

Estació de la Floresta / Foto: FGC

Política

Publicat el 20/feb/17 per Josep Gimeno

Els partits s'han pronunciat al ple d'aquest dilluns sobre la possible entrada de Sant Cugat a la zona 1 del transport públic. El govern, format per Convergència i el PSC, diu que s'està negociant aquesta opció però que encara hi ha moltes interrogants. El PP i C's han defensat el pas a la zona 1, mentre que ICV-EUiA s'hi mostra contrària. La CUP-PC considera que els actuals preus són massa elevats i ERC-MES ha lamentat que s'hagi amagat informació sobre les negociacions amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

Escolta-ho

El govern local ja ha demanat l'ingrés de Sant Cugat a la zona 1 a causa de l'endarreriment de l'aplicació de la T-Mobilitat. La tinent d'alcalde Cristina Paraira ha explicat que els 18 municipis de la zona 2 estan treballant amb l'ÀMB com es gestionaria econòmicament l'entrada a la zona 1, ja que això pot implicar un recàrrec en l'IBI.

Cristina Paraira

Sí, hem demanat l'ingrés i creiem que és interessant mentre no s'implanti la T-Mobilitat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El PP ha defensat l'entrada de Sant Cugat a la zona 1 del transport metropolità i ha recordat que el retard en la implantació de la T-Mobilitat perjudica la ciutat. El portaveu popular, Álvaro Benejam, ha explicat la moció que ha presentat al ple d'aquest dilluns.

Álvaro Benejam

El retard en la implantació de la T-Mobilitat perjudica els ciutadans de Sant Cugat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La CUP-PC diu que la T-Mobilitat ha de ser la solució a l'actual situació i lamenta els actuals preus del transport públic. El grup independentista ha afegit que cal aclarir què suposarà l'entrada a la zona 1 en trajectes com el d'entre Sant Cugat i Terrassa.

C's ha defensat l'entrada a la zona 1, però sense que això impliqui un recàrrec en el rebut de l'IBI a les famílies de Sant Cugat. Segons el partit taronja, les arques municipals n'haurien d'assumir el cost econòmic.

ERC-MES ha remarcat que la decisió d'entrar a la zona 1 no depèn exclusivament de l'Ajuntament de Sant Cugat, sinó de la resta de municipis de la zona 2. Els republicans han lamentat que s'hagin amagat les negociacions del consistori en aquest sentit.

ICV-EUiA es mostra partidària de mantenir-se a la zona 2 i de reclamar una rebaixa del cost de la targeta mentre no arriba la T-Mobilitat. Segons els ecosocialistes, seria més lògica la superació de les zones tarifàries, la implantació de la T-Mobilitat i fer pagar el transport públic no només a la ciutadania sinó als 'sectors econòmics que es beneficien de la mobilitat dels treballadors'.

Els posicionaments dels partits han tingut lloc en el debat d'una moció del PP per entrar a la zona 1 que ha estat aprovada amb esmenes del govern.

Reaccions
En un comunicat posterior al ple, l'Assemblea per al Transport Públic a Sant Cugat (TPSTCugat) ha advertit del 'possible impacte' en la cohesió territorial del Vallès Occidental que pot tenir l'entrada de Sant Cugat a la zona 1. L'agrupació ha apuntat que el canvi 'mouria' el problema cap a un altre punt de la comarca i per això dóna suport a la proposta sempre que estigui acompanyada 'de mesures per evitar crear nous salts tarifaris'.