La supressió del Vial de Cornisa uneix tres ajuntaments per continuar preservant el Parc Natural de Collserola
Publicat el 10/mai/16 per Alba Triadó
Els alcaldes de Sant Cugat, Cerdanyola i Molins de Rei han celebrat la supressió definitiva del Vial de Cornisa, una carretera de quatre carrils i 15 quilòmetres projectada al Pla General Metropolità (PGM) de 1976 que preveia unir, passant pel mig de la serra de Collserola, els tres municipis. Els tres ajuntaments han anunciat que continuaran fent front comú per preservar el Parc Natural de Collserola de possibles amenaces urbanístiques.
Els alcaldes de les tres localitats van acordar ja al 2011 tramitar conjuntament la proposta d'eliminació del Vial de Cornisa. La comissió d'urbanisme de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va aprovar definitivament aquest març suprimir del Pla General Metropolità (PGM) de 1976 la reserva de sòl per construir aquesta infraestructura.
L'alcaldessa, Mercè Conesa, ha apuntat que els valors ambientals actuals són diferents als del moment en el qual es va redactar el planejament de 1976 com també ho són les solucions de mobilitat.
Mercè Conesa
Hem modificat aquest PGM del 76, hem eliminat aquesta cicatriu del Parc de Collserola i volem continuar treballant per preservar aquest pulmó verd que és tan important. Avui encara hi tenim reptes.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Alguns d'aquests reptes encara estan dibuixats al pla del 76 però n'han aparegut altres com la construcció de la línia de molt alta tensió (MAT) entre les estacions elèctriques de Sant Just Desvern i Santa Coloma de Gramenet passant per Collserola, la projecció del túnel ferroviari d'Horta i el rebliment de la Pedrera Berta amb bales d'ecoparc.