L'Àrea Metropolitana busca consensos per a la implantació de zones de baixes emissions

Moment de la reunió / Foto: AMB

Política

Publicat el 3/feb/16 per Sílvia González

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) s'ha reunit amb la Fundació RACC per buscar suports per a la proposta d'implantar zones de baixes emissions. La trobada forma part de la ronda de contactes que l'AMB farà, també amb els ajuntaments metropolitans, per explicar aquesta iniciativa que restringiria les condicions d'accés dels vehicles en aquestes zones en funció del grau de contaminació.

La proposta de l'AMB preveu crear zones diferenciades repartides pel territori metropolità. La iniciativa distingeix una zona de baixes emissions per a l'àmbit que comprèn els 36 municipis metropolitans, entre els quals hi ha Sant Cugat, una altra per a la zona delimitada per l'anell de les rondes i una última amb els espais urbans d'atmosfera protegida (ZUAP) prop de localitzacions sensibles, com les escoles.

La presentació de la proposta ha anat a càrrec del vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, que s'ha reunit amb el director de la Fundació RACC, Miquel Nadal. Segons Poveda, la proposta busca 'anar a favor de tothom i no perjudicar ningú' i és per això que 'és essencial buscar el consens entre tots els col·lectius i institucions implicats'. És per aquest motiu que Poveda mantindrà reunions, durant les properes setmanes, amb diferents organismes com tots els grups polítics del Consell Metropolità, els ajuntaments metropolitans i les administracions supramunicipals.

La implantació de zones de baixes emissions no té calendari fixat, però es marca començar algunes actuacions el 2018. La proposta també inclou tenir enllestides mesures d’ambientalització de les flotes públiques el 31 de desembre de 2020. Això es tradueix en el fet que l'AMB adquireixi únicament nous autobusos híbrids, elèctrics i de gas natural, que la meitat dels taxis siguin dièsel i que les flotes de l’AMB i dels ajuntaments vagin cap a un parc sense dièsel.