Un estudi mostra noves oportunitats de gestió pública i negoci de les 'Smart cities'
L'Smart City de Sant Cugat pot ajudar els ciutadans segons l'estudi 'Smart Urbs 21'
EconomiaPublicat el 28/nov/12 per Tamara Atienzar
L'estudi 'Smart Urbs 21', en el qual ha participat l'Ajuntament, ha detectat, després d'una anàlisi internacional, que les ciutats intel·ligents podrien millorar la gestió pública aplicant la tecnològica als serveis destinats a la ciutadania. El document mostra una millora dels serveis ciutadans a partir de tres eixos: el servei de neteja 'Smart Environment', el d'il·luminació 'Smart Energy', i un altre sobre gestió de trànsit i mobilitat, l''Smart Transportation & Mobility'.
L'anàlisi 'Smart Urbs 21' ha obert nous camins de negoci per a les 'Smart Cities' mostrant que les ciutats intel·ligents aporten noves oportunitats i solucions que fomenten el protagonisme del ciutadà a l'hora que l'ajuden en serveis com la neteja o la mobilitat. La investigació manté que els principals reptes pel desenvolupament d'aquestes ciutats són culturals i d'explotació, no pas tecnològics.
Segons l'estudi, que ha nascut per iniciativa de Barcelona Digital i l'Institut Cerdà, un 60% de les millores que aporten les 'Smarts Cities' estan orientades a la ciutadania, un 30% a la optimització de serveis urbans, un 25% contempla la participació de la ciutat en una aliança pública i privada i en un 25% les ciutats intel·ligents crearien noves oportunitats de negoci.
'Smart Urbs 21' ha comptat amb la participació d'empreses com Gas Natural Fenosa, Cepsa-Ferrovial, Saba, BBVA, Districenter i Moventia.