Sant Cugat, a punt per engegar un servei de neteja i de recollida de residus adaptat al creixement de la ciutat

El nou servei es posarà en marxa a principis de 2025


  • Comparteix:

Més eficient, amb vehicles millors i amb serveis adients a les diferents necessitats dels barris de Sant Cugat. Són algunes de les característiques que haurà de tenir el nou servei de neteja viària i de recollida de residus, que s'ha adjudicat a l'UTE Valoriza - Acciona i que el ple municipal ha ratificat aquest dilluns. La companyia ha obtingut la millor puntuació en la licitació i oferirà el servei durant 10 anys, amb una dotació pressupostària de 13 milions d'euros anuals (excepte el primer any, que serà de 9,9 milions); en total, és una dotació de 127.625.899 euros. La intenció del govern és que el nou servei es posi en marxa l'1 de gener de 2025, tot i que podria endarrerir-se uns mesos si les altres empreses que s'havien presentat al concurs ho recorren.

ESCOLTA-HO


CONSULTA AQUÍ LA DOCUMENTACIÓ DEL PLE

Aquesta adjudicació resol el primer lot del contracte, que haurà d'incloure el tractament i transport de les fraccions d'orgànica, paper, vidre, envasos, rebuig i oli domèstic. El govern referma així l'objectiu de "dimensionar" el servei a la ciutat, sobretot tenint en compte el creixement demogràfic dels últims anys. Així, hi haurà més freqüències de neteja, es posarà a disposició nova maquinària més eficient i hi haurà més equips de neteja.

El servei té una dotació pressupostària de 13 milions d'euros cada any. Això suposa un increment de més del 50% respecte al contracte de 2010. A més, compta amb una subvenció de 500.000 euros dels Fons Next Generation, que serviran per a l'adquisició de tancaments de contenidors, sistemes de control d'accés i millorar el sistema de recollida selectiva.

Els grups del govern (Junts i ERC), el PSC, la CUP i En Comú Podem han votat a favor de l'adjudicació i han coincidit a assenyalar la importància que es desbloquegi la renovació del servei. El PP i Vox han optat per l'abstenció, tot assenyalant que la neteja és una preocupació estesa entre la ciutadania i han reclamat que es controli la feina que faci l'empresa adjudicatària.

Els principals canvis

Una de les apostes és la retirada dels contenidors soterrats i l'increment del nombre de containers de recollida selectiva. També es posaran en marxa compostadors comunitaris als barris allunyats del nucli urbà (Les Planes, Sol i Aire, Can Barata) i es garantirà que el servei de recollida de residus funcioni tots els dies de l'any.

L'UTE Valoriza - Acciona ha aconseguit 80,65 punts en la licitació. Per darrere han quedat Prezero España SAU (78,61 punts) i FCC Medio Ambient SAU (75,44).

La taxa de residus

El servei de recollida i transport de les deixalles s'afrontarà amb la nova taxa de residus. Es tracta d'un impost que es començarà a pagar l'any vinent en compliment d'una normativa europea que grava en funció de la generació de residus i que obliga a cobrar el cost del servei. En el cas de Sant Cugat, l'Ajuntament calcula que aquest cost serà de 7,2 milions d'euros per al 2024 i de 9,5 per al 2025.

Encara queda per resoldre la resta de lots dels serveis, la licitació dels quals encara està pendent. Aquests hauran de gestionar el manteniment i neteja exterior dels contenidors, la neteja de pintades i la recollida i transport de fibrociment.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.