Connectar les Rodalies del Vallès Oriental i Occidental a Cerdanyola, a estudi
Es tracta de connectar les línies de Renfe R4 i R12 amb l'R7 i l'R8
Imatge de l'estació de Sant Cugat de rodalies de Renfe / Foto: Ajuntament
EconomiaPublicat el 17/jul/23 per Acn
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha anunciat la propera licitació de la redacció de l'estudi informatiu per a la connexió ferroviària de les línies de Rodalies R4 i R12 amb l'R7 i l'R8, que dona servei a Sant Cugat. És a dir, la unió amb tren del Vallès Occidental i el Vallès Oriental, respectivament. L'estudi ha de definir i analitzar les alternatives tècniques que permetin enllaçar les línies que cobreixen Barcelona amb Sabadell i Terrassa (R4 i R12) i el Papiol amb Mollet del Vallès (R8 i R7 -cobreix de Sant Andreu Arenal a la UAB-). L'estudi compta amb un pressupost de 907.500 euros i un termini d'execució de dos anys i mig.
La finalitat d'aquest anunci és permetre viatjar en tren entre Sabadell i Terrassa fins a Granollers. Una unió que s'estudia sigui al voltant del centre comercial Baricentro, entre Barberà i Cerdanyola. Per això, el contracte inclou la reducció d'un estudi de viabilitat de l'actuació.
Aquesta intervenció està emmarcada dins el Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030, compatible amb els intercanviadors a Volpelleres i Hospital General, i també en els objectius d'Estratègia de Mobilitat Sostenible, Segura i Connectada 2040 que dona resposta a les necessitats de trajectes quotidians de la ciutadania, des del punt de vista socioeconòmic i mediambiental.