Així, les ajudes, gestionades directament per la Generalitat, subvencionaran fins al 80% de les despeses subvencionables, amb un mínim d'inversió de 2.000 euros i fins als 75.000. Es poden acollir a les convocatòries autònoms i petites i mitjanes empreses que tinguin botiga a peu de carrer; així com les associacions de comerç.
El director general de Comerç, Jordi Torrades, ha explicat que aquesta nova línia d'ajudes té una visió molt àmplia i que preveu poder subvencionar accions que van des de la digitalització de la botiga, fins aspectes de ciberseguretat, així com dispositius tecnòligcs. És a dir, projectes de noves tecnologies enfocats a la millora de l'estratègia comercial, de transformació del punt de venda i de sostenibilitat i economia circular.
Aquests fons se suman als 4 milions d'euros en ajuts previstos al Pla Anual del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM).
De fet, el conseller també ha estat acompanyat per la directora de la CCAM, Agnès Russiñol, així com per l'alcaldessa, Mireia Ingla, qui ha expressat el suport al comerç local com a motor de l'economia i de l'ocupació. També hi han assistit el primer tinent d'alcaldia, Pere Soler, i el tinent d'alcaldia de Desenvolupament Urbà, Francesc Duch, així com representants de les associacions de comerç de la ciutat.
PERTE a l'automoció
Durant la visita a Sant Cugat, el conseller Torrent també ha reclamat al govern espanyol el traspàs dels recursos sobrants dels diners dels Projectes Estratègics de Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE) al al sector de l'automoció per poder-los distribuir entre les empreses del país. Torrent s'ha mostrat preocupat perquè la distribució feta no compleix les expectatives ni de les empreses ni del Govern, sobretot en tractar-se d'un sector estratègic de l'economia catalana i perquè només s'ha desplegat un 30% dels recursos disponibles: "Instem el govern de l'Estat a traspassar els recursos per poder ajudar una indústria cabdal del país, Catalunya ha de poder gestionar els recursos dels Next Generation dedicats a la indústria de l'automoció, que està en procés de canvi".Roger Torrent
Les empreses han d'incorporar la dimensió digital al seu model de negoci si volen continuar sent competitives. Per arribar a una clientela digital.
Jordi Torrades
Ho hem volgut entendre amb una visió molt àmplia. No és només subvencionar webs o botigues online. Hem incorporat, fins i tot, el mobiliari tecnològic.
Mireia Ingla
L'objectiu és tornar a expressar el suport al comerç local que és un motor de l'economia i l'ocupació.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.