Les associacions de comerciants santcugatenques celebren
Totes dues, això sí, coincideixen en el benefici que els comporta que els bars i restaurants tornin a obrir. De fet, des que es van tancar han notat un descens en les vendes, ja que la gent aprofita que surt a prendre alguna cosa per comprar. Des de Sant Cugat Comerç, el seu gerent, Jesús Carballo, va més enllà i assegura que la Covid-19 ha comportat un canvi d’hàbits de consum, ja que l’augment del teletreball i la reducció de la mobilitat han fet que hi hagi menys compres. En aquest sentit, Carballo ha posat èmfasi en la importància d’obrir la venda ‘online’ per “tenir un aparador 24 hores i 365 dies l’any”. L’associació participa, en col·laboració amb l’Ajuntament, en un programa de digitalització del comerç local per facilitar-los l’accés a aquesta via de venda. De moment, ja s’ha fet una formació a una seixantena de comerciants de la ciutat. El gerent de Sant Cugat Comerç explica que la campanya de Nadal “ja fa anys que no existeix com a tal”, amb iniciatives com el ‘Black Friday’ i d’altres rebaixes. De tota manera, les perspectives “no poden ser bones”. El mateix opina la presidenta de l’associació Centre Vila, Maria Calopa, que reconeix que la situació és molt “complicada”. Confirma la baixada de vendes des que van tancar bars i restaurants i veu amb “molta preocupació” el futur proper. Calopa és prudent amb els trams de la desescalada anunciats aquest dijous, però demana que les mesures es comuniquin “amb més temps”, ja que “aquests alts i baixos en l’economia ens fan anar molt malament”.

