'Dropshipping' des de Sant Cugat
El santcugatenc Adrián Sáenz, amb més de 100.000 subscriptors, ofereix lliçons sobre aquesta tècnica comercial a través de Youtube
Un moment d'un dels vídeos de Sáenz / Foto: Youtube
EconomiaPublicat el 24/jun/20 per Albert Prat
El 'dropshipping' és un sistema de venda en línia on el venedor actua únicament d'intermediari entre el consumidor i el fabricant. Aquest sistema, que no requereix ni d'estoc ni de sistema de distribució, ha proliferat amb el creixement del comerç electrònic i el santcugatenc Adrián Sáenz, de 22 anys, ha creat a partir d'això un canal de Youtube on acumula més de 100.000 subscriptors. El 'Sant Cugat a fons' n'ha parlat amb ell per conèixer un sistema amb potencial però que, el mateix Sáenz adverteix, no és cap fórmula màgica per fer diners del no-res.
Escolta-ho
La feina del 'dropshipper' consisteix a seleccionar els productes, que normalment s'adquireixen a empreses xineses a través de portals de venda en línia, i fer-los atractius al comprador, és a dir, treballar sobretot la part de màrqueting sense oblidar-se de l'atenció al client, ja que, tot i que no tingui sistema de distribució, sí que és el responsable últim de la satisfacció del consumidor. Això permet, segons Sáenz, crear negocis gairebé sense inversió econòmica i és especialment útil per arrencar amb l'objectiu de consolidar-lo més endavant. D'eines per crear la botiga n'hi ha moltes, com Prestashop o Shopify, i no calen coneixements de programació per posar-les en funcionament.
Amb tot plegat, Sáenz, que va començar amb aquesta tècnica comercial amb només 17 anys, ha aconseguit bastir diversos negocis en línia i desenvolupar cursos per començar a vendre per internet a través del que ha batejat com a Universidad del Dropshipping. Un creixement que hagués estat impossible sense les xarxes socials, ell s'ha quedat només amb Youtube i Instagram, on cuida els detalls per complir amb els exigents requeriments dels algoritmes. 'Quan vaig començar hi havia només dues o tres persones que parlaven d'empresa, m'ha servit com a aparador', assenyala. De fet, per afinar del tot el posicionament, Sáenz té un assessor que es dedica a preocupar-se de la planificació i elaboració de continguts.
Pel que fa al públic dels seus cursos, Sáenz explica que és força heterogeni. Des de joves amb coneixements digitals amplis que veuen el 'dropshipping' com una oportunitat de fer negoci fins a persones més grans que busquen fórmules per complementar els seus ingressos. Sigui com sigui, això sí, Sáenz assenyala que aquest sistema no fa miracles i que al final l'èxit el determina la feina que faci el venedor.
DECLARACIONS
Adrián Sáenz
Hi havia dues o tres persones que parlaven d'empresa a Youtube Espanya. Al principi no ho coneixia ningú i ara ja saben què és i els interessa. M'ha servit com a aparador per convertir-me en un referent en aquest tema.
Your browser doesn’t support HTML5 audio