També afavorirà la connectivitat ferroviària del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat, ja que les noves estacions facilitaran l'intercanvi amb l'L5 de metro, el tramvia -que ara finalitza a la plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària- i altres línies d'FGC. En paral·lel, el projecte pretén augmentar els usuaris en transport públic i reduir l’ús del vehicle privat i, d’aquesta manera, contribuir a la descongestió del trànsit i la promoció d’una mobilitat sostenible. La prolongació d'aquesta línia constarà de dos túnels independents de 7 metres de diàmetre, que s'executaran mitjançant tuneladora.
El projecte desenvoluparà el traçat previst a l'estudi informatiu de l'actuació, que comprèn quatre estacions adaptades a persones amb la mobilitat reduïda, tres de les quals seran de nova construcció: Hospital Clínic, al carrer d'Urgell, que permetrà l'intercanvi amb l'L5 del metro; Francesc Macià, al carrer d'Urgell entre Buenos Aires i la plaça F. Macià, que facilitarà l'intercanvi amb el Trambaix; Gràcia, a Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, que connectarà amb la línia d'FGC Barcelona-Vallès; i plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l'estació d'FGC existent.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.