Sant Cugat posa de relleu la normalització del català en el màrqueting empresarial

L'empresa de restaurants König ha guanyat el primer premi Tarannà per l'ús del català en la seva estratègia de màrqueting

Economia

Publicat el 30/abr/19 per Martí González

Normalitzar l'ús del català a les empreses. Aquest és l'objectiu de la primera jornada de màrqueting en català, organitzada per l'agència e-deon.net i que ha reunit aquest dimarts prop d'un centenar d'assistents a Esade Creàpolis. A banda de xerrades de professionals del màrqueting d'empreses molt diverses que han compartit la seva experiència, l'esdeveniment també ha servit per lliurar el premi Tarannà 2019, la primera edició d'un guardó que reconeix l'empresa que fa un millor ús del català en la seva estratègia empresarial i que s'ha endut la gironina König, dedicada a la restauració.

El doctor en màrqueting i fundador d'e-deon.net, Lluís Feliu, s'ha mostrat satisfet del funcionament d'aquesta primera jornada i, de fet, des de l'organització ja tenen la mirada posada en una segona edició. Això sí, la intenció és portar l'esdeveniment a altres indrets del territori.

La regidora de Promoció Econòmica, Ocupació i Cultura, Sílvia Solanellas, ha destacat la importància de fer actes com aquest i ha definit l'organització d''agosarats', per a fer accions com aquesta.

Hi han participat l'exatleta i organitzador de curses José Luis Blanco, el responsable de màrqueting i patrocinis del diari Sport, Miguel Centeno, el tècnic de l'àrea d'empresa i serveis de la Plataforma per la Llengua, Marc Biosca, el director general de la santcugatenca Amat Immobiliaris, Guifré Homedes, i la directora de màrqueting d'Agrofresc, Anna Rúbia.

A més, el periodista santcugatenc Jofre Llombart ha estat l'encarregat de lliurar el premi Tarannà 2019 a l'empresa de restauració König, la que complia millor els criteris, segons professors de màrqueting de la Universitat de Girona i membres d'e-deon.net, d'ús del català a les xarxes, publicitat, atenció al client i etiquetatge. Josep Maria Viladomat, responsable administratiu de König, ha assegurat que utilitzar el català per ells és 'natural' i ha agraït el premi a l'organització.

La jornada ha comptat amb el patrocini de la Fundació puntCAT i la col·laboració d'Acribis Group, Sant Cugat Empresarial (SCE), Pimec cervesa La Brava, Frit Ravich, La Fageda, EU Mediterrani, CECABLE i Plataforma per la Llengua.






DECLARACIONS

Lluís Feliu

Estem contents. Les primeres edicions mai saps si ompliràs i han passat més de 100 persones i hem cridat l'atenció a empreses que han de seguir invertint en normalitzar el català.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

Sílvia Solanellas

Ja els vaig comentar que són molt agosarats. Normalment aquestes accions les fa la Generalitat o la Plataforma per la Llengua o Òmnium. Però és vital que empreses privades tirin endavant accions com aquesta.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

Josep Maria Viladomat

Ens fa molta il·lusió que es reconegui una cosa que per nosaltres és innata: l'ús del català en el nostre dia a dia. Estem molt agraïts de guanyar aquest primer premi Tarannà i el posarem en un bon lloc a les nostres oficines de Girona.

Your browser doesn’t support HTML5 audio