Chocolat Factory supera el pla de viabilitat i mira el futur amb plans d'expansió a Barcelona i Madrid

Chocolat Factory torna a aixecar el cap / Foto: Chocolatfactory.com

Economia

Publicat el 16/mar/16 per Marc Sala / Sílvia González

La companyia santcugatenca Chocolat Factory acaba enguany el pla de viabilitat engegat el 2011 i treballa cap a la consolidació, diu, com a pas previ a un nou procés de creixement. Aquest objectiu passa per una aposta de creixement amb dues botigues a Barcelona i dues més a Madrid. L'empresa situa aquesta expansió com una mostra de superació de la crisi que va trastocar els plans de creixement i que li va comportar un endeutament de quatre milions d'euros.

El 2011, la crisi va colpejar Chocolat Factory i va ser necessària l'entrada d'un accionista majoritari per ampliar capital i salvar l'empresa. El pla de viabilitat ha suposat la reestructuració interna de la plantilla i alguns processos com el tancament de botigues i la supressió d'activitats en àmbits com el màrqueting i el patrocini, segons el director general, Vladimir Filaski. D'aquesta manera, durant aquest període s'ha eixugat el deute i enguany s'ha recuperat la inversió en maquinària.

El director general ha indicat que durant aquests anys no s'ha tocat l'estratègia corporativa i s'ha mantingut la qualitat del producte per no afectar el prestigi de la marca. Superat aquest procés, se centren en la consolidació al mercat estatal. Fileski ha dit que acaben d'obrir un establiment a Madrid i properament se'n obriran un altre a la mateixa ciutat i dos més a Barcelona.

Vladimir Fileski

Dissabte passat vam obrir a Madrid, és una botiga nova. La previsió per aquest any és obrir una botiga més a Madrid i dues més a Barcelona, però a Barcelona està difícil el tema perquè els locals no acompanyen o la zona no està alineada amb la marca.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Tot plegat forma part dels plans de la companyia per encarar un nou intent d'expansió exterior.

Vladimir Filaski

A curt termini, volem consolidar l'empresa, que les botigues funcionin bé, consolidar la marca, recuperar comunicació i atendre bé les franquícies. Després, ja mirarem cap a fora.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



L'empresa, creada el 1997, té una facturació de 4,5 milions i preveu augmentar-la un 2%. Actualment, Chocolat Factory disposa d'una norantena de treballadors dels quals 25 ho fan a Sant Cugat entre l'obrador i la central. En total, hi ha en marxa 27 botigues, 14 en propietat -sobretot a Catalunya- i 13 en franquícia.

Chocolat Factory, fa cinc anys
El 2011, la companyia tenia prop d'una quarantena d'establiments, la majoria concentrats a l'Estat espanyol, però també a Andorra i el mercat asiàtic. L'empresa xocolatera va tancar els establiments de Singapur i la Xina perquè va afrontar els elevats preus del transport en una època de crisi i la companyia no estava disposada, segons Fileski, a rebaixar la qualitat.

En l'actualitat, Chocolat Factory manté la presència a Andorra i té botigues a Sant Sebastià, Saragossa, Mallorca, la Corunya, Ourense, Pontevedra, Lugo, Santander, Madrid i Barcelona.

El 2010 Chocolat Factory va produir més de 90.000 quilos de xocolata a la planta de la nostra ciutat.