El Congrés de Telefonia Mòbil omple gairebé totes les habitacions dels hotels de Sant Cugat

L'AC Hotel Sant Cugat by Marriot / Foto: Marriot.com

Economia

Publicat el 22/feb/16 per Mar Castro / Sergio Morales

Les 605 habitacions que ofereixen els set hotels de Sant Cugat estan des d'aquest dilluns gairebé completes, coincidint amb el Congrés de Telefonia Mòbil de Barcelona. Durant aquests dies, els congressistes suposen un 80% dels clients. La forta demanda provoca que el preu de les habitacions es dobli i s'enfili fins als 300 euros la nit.

Entre aquest dilluns i dijous, la Fira de Barcelona acull una nova edició del Mobile World Congress (MWC), l'esdeveniment més important del món de tecnologia per a telefonia mòbil. L'any passat, més de 90.000 persones van passar pel congrés, una xifra que l'organització espera mantenir en aquesta nova edició.

Com cada any, l'arribada de congressistes desborda la capacitat hotelera de Barcelona i molts d'aquests busquen allotjament en ciutats de l'àrea metropolitana, com Sant Cugat. Entre els set hotels santcugatencs disposen de 605 habitacions i estaran gairebé totes ocupades mentre duri el MWC.

Les recepcionistes de l'Hotel H2, Miriam Rodríguez, i de l'AC Hotel Sant Cugat by Marriot, Patricia Cantero, han explicat a Cugat.cat que els congressistes aprofiten els preus més assequibles que s'ofereixen a Sant Cugat respecte a la capital.

Hotelers

És una bona alternativa perquè els preus a Sant Cugat són una mica més barats que al centre de Barcelona. La gent aprofita els hotels de la perifèria per trobar reserves a millors preus, però a prop de Barcelona. / És una setmana molt bona per als hotels i alguns comerços i restaurants de la zona. Així, a més, es promociona Sant Cugat.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La majoria dels clients que arriben als hotels de Sant Cugat són estrangers. La majoria provenen de l'Àsia, en especial del Japó.

Els serveis de taxis
A diferència del que passa amb el servei del taxi de Barcelona, on les companyies aprofiten aquesta setmana i incrementen el nombre de clients i facturació, a Sant Cugat, el congrés passa de puntetes per aquest sector. Helga Sánchez, responsable de l'Associació Ràdio Taxi Sant Cugat, i Ángel Sandín, coordinador de la companyia Taxi Sant Cugat, han explicat a Cugat.cat que durant aquests quatre dies canvien el client habitual pel congressista, però que no suposa una millora perquè només fan el servei de recollida a l'hotel. Diferent és l'explicació que dóna Jordi Musoy, responsable de la companyia Excel Taxi, que ha explicat que ells no treballen per als assistents al congrés.

Taxistes

A Sant Cugat no tenim un impacte econòmic. Els serveis habituals canvien al matí, però no hi ha molta diferència. / Per a nosaltres és una setmana negativa. No fem més diners. / Nosaltres no tenim cap tipus d'increment perquè el nostre client no és el firaire.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



L'estada mitjana dels clients que arriben a Sant Cugat aquesta setmana és de quatre nits.