Els comerços de Sant Cugat facturen un 5,7% més l’últim any
El comerç, satisfet amb les vendes del darrer any / Foto: Santcugat.cat
EconomiaPublicat el 4/nov/15 per Marc Sala
El comerç de la ciutat ha registrat un augment de la facturació d'un 5,71% en el darrer any i encara el futur amb bones perspectives, segons una enquesta feta per l'Ajuntament a 130 botiguers. Els resultats formen part de l'elaboració del Pla Estratègic de Comerç (PEC) que guiarà les accions que es duguin a terme en aquest àmbit en els propers anys.
El qüestionari també ha posat de relleu l'opinió dels comerciants santcugatencs en altres aspectes. Puntuen amb un 6,26 sobre 10 el grau de satisfacció en el funcionament dels seus negocis i pel que fa a les expectatives de futur la xifra s'enfila fins el 7,1.
Els botiguers també han avaluat els aspectes positius i negatius que afecten el desenvolupament de la seva activitat. En l'apartat d'elements que afavoreixen el comerç, han destacat la ubicació, la complementarietat comercial de l'entorn, la vianantització i el tracte a la clientela. En l'apartat negatiu, assenyalen la competència, l'aparcament i mobilitat. Els preus dels lloguers també són una dificultat i reclamen més locomotores comercials.
La regidora de Comerç, Maite Pérez, ha explicat que la singularitat del comerç santcugatenc fa difícil que franquícies comercials s'instal·lin a la ciutat per la manca de locals de grans dimensions. Pérez, però, no ha descartat que en un futur es treballi per fer arribar una d'aquestes marques.
Maite Pérez
No tenim gaires locals grans per acollir franquícies que facin de pol d'atracció. Potser, en el futur, mirarem que alguna vingui a la ciutat però ja ens agrada aquesta singularitat.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
L'enquesta també ha posat al descobert l'ús de les noves tecnologies. El 59% dels enquestats disposa de pàgina web i un 53%, d'un sistema de fidelització. Les vendes en línia són una opció per al 30% dels participants a l'estudi. Les respostes dels botiguers posen de manifest que un 55% estaria disposat a ampliar l'horari comercial.
La majoria dels compradors, un 69%, són persones amb rendes mitjanes i mitjanes altes, mentre que les rendes altes se situen en un 8% i les mitjanes baixes i les baixes representen un 23% de la facturació total. Pel que fa a la qualitat dels productes, la meitat són de gamma mitja, el 30% són de gamma alta i la resta corresponen a productes de baix cost o gamma baixa.
Aquest estudi forma part de la segona fase d'elaboració del PEC.