Primera jornada de vaga a Correus sense incidències, segons l'empresa

Correus té un Centre de Tractament Automatitzat (CTA) a Sant Cugat

Economia

Publicat el 4/mai/15 per Anna González / Acn

La primera de les tres jornades de vaga convocades pels principals sindicats de Correus ha estat seguida per un 17,5% dels treballadors a Catalunya, segons l'empresa. CCOO, UGT, CSI-F i Sindicat Lliure, impulsors de la convocatòria, asseguren que el seguiment en els torns de nit ha superat el 85%. Aquesta primera aturada de 24 hores ha coincidit amb l'inici del vot per correspondència per a les municipals.

A Catalunya, al matí la vaga ha estat secundada per un 17,5% dels treballadors, amb una incidència del 15,27% a Barcelona, el 41,4% a la demarcació de Tarragona, el 23,6% a Girona i un 1,83% a Lleida, segons Correus. Els sindicats han dit que el seguiment a la nit a Catalunya ha superat el 85%, amb un 90% a Barcelona, Tarragona i Girona i un 70% a Lleida.

A tot l'Estat espanyol, l'aturada ha tingut un seguiment en el torn de matí del 85% segons els sindicats i d'un 25,79% segons l'empresa.

La d'aquest dilluns és la primera de tres jornades de 24 hores de vaga convocades per aquest maig. Les altres dues seran el 15 i el 22 de maig. El calendari d'aturades va començar el passat 30 d'abril amb una aturada parcial, que es repetirà el 14 i el 21 de maig. Hi ha 52.000 treballadors de tot l'Estat espanyol cridats a la vaga.

Els sindicats CCOO, UGT, CSI-F i Sindicat Lliure, amb més del 80% de la representació a l'empresa, han convocat aquestes aturades a tot l'Estat espanyol per pressionar en la negociació del conveni col·lectiu, que denuncien que està bloquejat des de fa un any i mig, així com per manifestar el seu rebuig a una retallada de 15.500 llocs de treball des del 2010.

Per la seva part, Correus ha defensat que està disposada a 'mantenir el diàleg' amb els treballadors i confia a 'trobar punts d'acord' en el marc de les negociacions que hi ha en marxa. A través d'un comunicat, l'empresa posa de manifest que 'la realitat de l'activitat postal dels últims anys ha experimentat una profunda transformació tant en el volum gestionat com en la forma de treballar i l'obligació de Correus com a empresa pública és ser eficient en la gestió dels recursos públics i seguir treballant per desenvolupar nous segments de negoci que permetin augmentar els ingressos i mantenir els llocs de treball'.

Correus ha assegurat que no s'han produït incidències destacables a Catalunya ni al e Centre de Tractament Automatitzat (CTA) de Sant Cugat, tret d'alguna petita demora.