Els beneficis de Grifols creixen un 36'1% el 2014
Seu de Grifols a Sant Cugat / Foto: ACN
EconomiaPublicat el 26/feb/15 per Mar Castro
Els beneficis de Grifols, amb seu a Sant Cugat, van augmentar durant el 2014 un 36'1% respecte l'any anterior, fins arribar als 470'3 milions d'euros, segons ha informat aquest dijous la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors. Pel que fa als ingressos, van sumar 3.355 milions d'euros, un 22'4% més, incloent el negoci de diagnòstic transfusional adquirit a Novartis el gener de l'any passat.
Per divisions, la Bioscience va ingressar 2.513 milions d'euros, un 2'6%; la Diagnòstic va ingressar 620 milions d'euros, un 375'7% més després de l'operació de fa un any, i la divisió Hospital 94'8 milions d'euros, un 2'4% menys. D'altra banda, l'Ebitda va superar per primer cop els 1.000 milions d'euros, un 21'1% més.
L'adquisició d'aquesta unitat de diagnòstic transfusional ha modificat els pesos relatius de les divisions de Grifols, de manera la Divisió Bioscence representa el 74'9% de la facturació, la Divisió Diagnostic augmenta fins al 18'5% i la Divisió Hospital suposa el 2'8%.
La majoria de les vendes són fora de l'Estat espanyol
Grifols ha mantingut la seva activitat principal fora de l'Estat espanyol, on ha efectuat el 93'4% de les seves vendes. Els ingressos recurrents de la companyia en els mercats exteriors han augmentat un 21'7% en relació al 2013 i s'han situat en els 3.013,8 milions d'euros.
La major activitat del grup s'ha concentrat als Estats Units, on Grifols ha obtingut el 60'9% dels ingressos. En concret, 2.042,7 milions d'euros, un 20'6% més que l'any passat. Aquesta xifra inclou els ingressos procedents de la unitat de diagnòstic adquirida a Novartis.
Pel que fa la Unió Europea, els ingressos van créixer un 19'1%, fins als 662,8 milions d'euros en un mercat que representa el 19'8% del total.
A la resta del món, els ingressos han representat el 15,5%, fins als 522,8 milions d'euros, un 22,8% més.
Objectius
Un dels objectius de Grifols és augmentar la presència en noves zones geogràfiques amb potencial de creixement. Per a l'empresa, algunes zones emergents ofereixen un 'potencial enorme de creixement', en referència al mercat xinès i a la regió de l'Orient Mitjà, en què la companyia ha començat a obrir-se mercat a través de la seva oficina de Dubai. A més, des de principis d'aquest any, la companyia compta amb presència comercial directa a l'Índia i a Taiwan.