L'OAE amplia serveis per facilitar l'alta d'autònoms i la creació d'empreses

Moment de la presentació en roda de premsa

Economia

Publicat el 20/gen/15 per Mar Castro

L'Oficina d'Atenció a l'Empresa (OAE), ubicada a l'ajuntament, incrementa serveis i permetrà als emprenedors donar-se d'alta com a autònoms i crear una societat limitada. Això reduirà el temps de tramitació administrativa i evitarà els desplaçaments. La millora ha estat possible perquè l'OAE ha entrat a formar part de la xarxa estatal de Punts d'Atenció a l'Emprenedor.

Aquest nou servei permetrà als emprenedors fer tots els tràmits administratius per via telemàtica a l'OAE en cas que es vulguin donar d'alta com a autònom (empresari individual), constituir una Societat de Responsabilitat Limitada (SL) o bé una Societat Limitada Nova Empresa (SLNE). L'emprenedor podrà reduir el temps de tramitació administrativa i constituir una empresa en només 48 hores, com ha explicat l'alcaldessa, Mercè Conesa, quan ha valorat la consolidació de l'oficina, cinc anys després de la seva creació.

Mercè Conesa

Aquesta consolidació de l'Oficina d'Atenció a l'Empresa que permet que en el termini de 48 hores una empresa ja estigui creada és un pas més per donar confiança als ciutadans que les coses s'estan fent bé.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El tinent d'alcalde d'Empresa i Ocupació, Carles Brugarolas, ha afegit que és una millora 'evident' del servei i ha explicat que en aquest mes que porta funcionant ja s'ha creat una empresa relacionada amb les arts gràfiques.

Carles Brugarolas

És una millora evident del servei a la qual aspiràvem des de fa molt temps i de fet ja tenim un cas de creació d'una nova empresa en aquest últim mes.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La presidenta de l'associació Sant Cugat Comerç (STC), Maite Pérez, ha posat en valor el nou servei de l'OAE i ha destacat l'estalvi de temps que suposarà.

Maite Pérez

Tot el que sigui estalviar temps a la persona que munta un comerç és molt important perquè qui vol obrir un nou comerç perd sempre molts dies, a part d'una gran despesa econòmica.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Tràmits que es podran fer a partir d'ara:
- Tràmits a la Seguretat Social.

- Comunicació de l'inici de l'activitat a l'Agència Tributària.

- Sol·licitud del NIF provisional.

- Liquidació de l'Impost de Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentals.

- Inscripció en el Registre Mercantil Provincial.

- Expedició de l'Escriptura inscrita.

- Sol·licitud del NIF definitiu de la societat.

- Inscripció de fitxers de caràcter personal a l'Agència Espanyola de protecció de dades.

- Sol·licitud de reserva de marca o nom comercial a l'Oficina Espanyola de Patents i Marques.

- Comunicació dels contractes de treball al Servei Públic d'Ocupació Estatal.