Maria Farriol celebra un any al capdavant del Teatre-Auditori Sant Cugat amb un balanç positiu. La directora de l'equipament cultural ha explicat en una entrevista al magazín 'Faves comptades' que la prioritat del seu equip és oferir una programació de qualitat, més enllà de la quantitat. Tot plegat en un context econòmic que fa que el Teatre-Auditori no hagi vist augmentat el pressupost en els darrers anys. 'Amb el pressupost que tinguem mantindrem un teatre que brilli amb espectacles de qualitat', ha afirmat Farriol. En la conversa, la directora també ha explicat les línies estratègiques del seu projecte. La mediació cultural, l'accessibilitat i la captació de públic jove són algunes de les prioritats destacades en el seu pla d'acció, que inclou accions concretes com el retorn del servei de canguratge o la iniciativa Apropa Cultura.
Escolta-ho
Qualitat per davant de quantiat
Entre els principals reptes del seu mandat, Farriol ha destacat la importància de mantenir una programació de qualitat malgrat les limitacions pressupostàries. "Potser fem menys coses, però les que fem han de brillar", ha assegurat. Aquesta aposta per la qualitat es complementa amb un full de ruta que inclou 20 objectius concrets i més de 140 accions per avançar en quatre àrees clau: producció, programació, comunicació i administració i finances.
Mediació i accessibilitat
Una de les línies estratègiques del pla de la directora és la mediació cultural i l'accessibilitat. En aquest sentit, s'ha recuperat el servei de canguratge i ludoteatre perquè famílies amb dificultats per conciliar puguin assistir als espectacles. També es treballa per acostar el teatre a col·lectius vulnerables a través de programes com l'Apropa Cultura.
Captació de nous públics
Farriol ha posat èmfasi en la necessitat d'atreure públic jove, especialment en la franja de 18 a 29 anys. Una de les estratègies de l'equipament cultural ha estat incloure espectacles com el concert del pianista i compositor canadenc Tony Ann, dins del Festival de Jazz de Barcelona, que té 5 milions de seguidors a les xarxes socials i va exhaurir entrades en menys de dues setmanes. "No només busquem omplir, sinó garantir que cada espectacle tingui qualitat", ha afegit Farriol.
Recuperació post-pandèmia
Pel que fa als resultats, el Teatre-Auditori ha aconseguit una ocupació mitjana del 82%, una xifra mica inferior a les xifres abans de la Covid, quan l'ocupació se situava al voltant del 85%.