El Cor Cantemus d’Hongria omple de prestigi mundial el Monestir

El grup ha actuat aquest dissabte i és un dels més reconeguts a nivell internacional

230708-corcantemus_foto_cugatmedia.jfif.jpg
El Cor Cantemus d'Hongria ha actuat aquest dissabte al Monestir / Foto: Cugat Mèdia
-->
Enllaç copiat al clipboard

Joan Garcia

Apassionat de l'esport santcugatenc, amant de veure i viure la informació les 24 hores. Ritme, dinàmica i inèrcia. Jugues?  

Llegir-ne més

Apassionat de l'esport santcugatenc, amant de veure i viure la informació les 24 hores. Ritme, dinàmica i inèrcia. Jugues?  

Llegir-ne més
09/07/23 a les 06:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Cultura

El Cor Cantemus d’Hongria és un dels grups més reconeguts del món amb la participació a festivals i concursos de gran prestigi. L’actuació d’aquest cor aquest dissabte a Sant Cugat ha omplert de gom a gom el Monestir. Els èxits d’aquest cor es fonamenten en els principis del mètode d’ensenyament musical Kodály implementat sota la direcció de Dénes Szabó. El concert, organitzat per l’Aula de So, ha estat de taquilla inversa i els assistents han pogut col·laborar voluntàriament quan han sortit de l’acte. La regidora de Cultura, Núria Escamilla, ha destacat en el seu parlament, abans del concert, que “Sant Cugat ha d’obrir una porta a crear un cor infantil com el d’Hongria”.

Més de 300 persones han assistit al concert d’aquest cor infantil que va venir per primera vegada a la ciutat el 1996. Des d’aquella data, el Cor Cantemus ha vingut de manera regular en diferents ocasions. Els alumnes del cor infantil santcugatenc han acolit a les seves llars a les cantaires del Cor Cantemus d’Hongria. Després del concert a l’interior del Monestir, que ha durat pràcticament una hora, ha seguit l’actuació a l’exterior. El director del cor infantil de l’Aula de So, Oriol Castanyer, es mostra esperançat que algun dia la nostra ciutat pugui gaudir d’un cor com el d’Hongria.

Declaracions

Oriol Castanyer

El concert ha estat un èxit i la gent ha vist com un projecte integrat a l’escola funciona.