De la ciutat celestial a la Galeria Atelier, la darrera exposició de Sergi Barnils
El santcugatenc exposa les seves darreres obres on ha emplenat la "complexa i rica" tècnica encàustica
L'exposició Ametista mostra les obres de Sergi Barnils / Foto: Galeria Atelier
CulturaPublicat el 15/mai/23 per César Martínez
El santcugatenc Sergi Barnils ha portat una nova exposició anomenada 'Ametista' per la inspiració que ha rebut pel nom que rep unes pedres precioses de la ciutat celestial d'un capítol del llibre bíblic de l'Apocalipsi. L'exposició, que es troba a la Galeria Atelier de Barcelona, disposa de les darreres obres del pintor, les quals han estat creades amb la tècnica encàustica, estil que segons explica Barnils, 'és molt complexa de fer i a l'hora molt rica'.
El pintor de Sant Cugat ha explicat que en les darreres obres ha volgut plasmar la seva fe en elles, i per això, en 'Ametista' es mostren les pintures inspirades en la ciutat celestial de l'antic testament. Totes les pintures que es poden veure recauen en la tècnica encàustica, un estil "molt desconegut, què es treballava a Egipte i Grècia de l'època antiga", ha explicat Barnils.
La tècnica de pintura encàustica es caracteritza per l'ús de cera, resina i d'altres materials. "És una tècnica que em permet donar sentit a la meva intenció de plasmar la meva fe en les obres", ha afirmat Barnils. Per altra banda, el resultat d'aplicar aquesta tècnica permet a Sergi Barnils que el resultat sigui "una pintura que s'ha d'endevinar el significat i tingui un component més misteriós".
"L'encàustica és una tècnica molt complexa, però que he anat desenvolupant en els darrers anys amb les meves estades a Itàlia", ha afegit el pintor santcugatenc. A més, ha explicat que al llarg del segle XX, els màxims exponents d'aquesta tècnica eren el nord-americà Jasper Johns, el mexicà Diego Rivera i l'italià Mimmo Paladino, qui és de la mateixa generació que Barnils.
L'exposició 'Ametista' estarà oberta al públic fins al 30 de juny a la Galeria Atelier (Barcelona).
DECLARACIONS
Sergi Barnils
És una tècnica que no es treballa gaire des de fa dècades, però que és una tècnica molt rica, i jo que treballo amb el món de la fe, allò que no es veu, que s'ha d'endevinar, gràcies a aquesta tècnica queda una obra més misteriosa
Your browser doesn’t support HTML5 audio