El capítol de 'Love, Death & Robots' nominat a l'Emmy té segell santcugatenc

Forma part de l'equip que ha fet possible el capítol 'Jíbaro', i que ja va guanyar l'Òscar al millor curt d'animació aquest 2022

Mariano Tazzioli treballant al despatx de casa seva / Foto: Cugat Mèdia

Cultura

Publicat el 19/jul/22 per Elisabet Molina

El capítol 'Jíbaro' de la sèrie d'animació de Netflix 'Love, Death & Robots', dirigit per Alberto Mielgo i amb el santcugatenc Mariano Tazzioli a l'equip està nominat als premis Emmy d'enguany. En concret, opta a endur-se una estatueta en la categoria 'Outstanding Short Form Animated Program'. L'equip de Mielgo, inclòs Tazzioli com a dissenyador 3D, ja va aconseguir l'Oscar pel curtmetratge 'The Windshield Wiper'.

Mariano Tazzioli (25 anys) assegurava a Cugat Mèdia que el capítol 'Jíbaro' era "el més potent" de la sèrie, tant per la seva "alta qualitat" com per la seva "gran complexitat". Tazzioli es mostrava convençut de tenir "totes les paperetes" per guanyar un Emmy i, ara, ha explicat a Cugat Mèdia que es continua mantenint en la mateixa posició: "No només tenia la seguretat que sortiríem nominats, sinó que també guanyarem; t'ho puc dir ara i t'ho confirmaré al setembre, perquè aquest curt és un abans i un després a l'animació".

'Jíbaro' té una "visió artística molt innovadora", segons Tazzioli. El protagonitzen un cavaller sord i una sirena mitològica que queden entrellaçats en un "ball letal de sang, mort i tresors". El santcugatenc ha realitzat el desenvolupament visual d'aquests dos personatges principals, a més de les armadures dels cavallers que hi apareixen.

Tazzioli veu Mielgo com un director "visionari" que "sap exactament el que vol, i traduir el que ell té al cap en un model tridimensional és molt complicat". El santcugatenc s'encarrega de plasmar dibuixos 3D a partir dels dissenys 2D que crea el director. "El punt complicat és interpretar els seus dibuixos i notes, cal tenir en compte que un dibuix normal funciona des d'un sol punt de vista, mentre que el 3D ha de ser capaç de sostenir infinits angles", assegura Tazzioli.

Segons el santcugatenc, la realització d'aquests dissenys tridimensionals és una tasca "molt minuciosa" que té en compte fins a l'últim detall i que requereix de molt temps. "Es tracta d'un ping-pong constant entre el director i l'artista", ha reflexionat l'artista, que explica que molta gent que no està dins el món de l'animació creu que són escenes reals, pel fet que tenen un "virturealisme" molt gran.

Tazzioli va tocar per primera vegada un disseny 3D amb 11 anys i ara, que ja en té 25, ha treballat per Disney, DreamWorks, Netflix i Universal, dissenyant en 3D personatges de pel·lícules, sèries i videojocs.


DECLARACIONS

Mariano Tazzioli

No només tenia la seguretat que sortiria nominat, sinó que també guanyarà, t'ho puc dir ara i t'ho confirmaré al setembre, perquè aquest curs és un abans i un després a l'animació. És una peça artística i tècnica del màxim nivell, no perquè hi sigui jo, sinó que aquest director és visionari.

Your browser doesn’t support HTML5 audio