'Pero...¿qué le hace la música a mi cerebro?', el nou llibre del santcugatenc Jordi A.Jauset sobre neuromàrqueting

Aquesta obra analitza fins a quin punt la música pot influir en la identitat d'una marca o en la decisió final de compra


  • Comparteix:

Foto d'arxiu del santcugatenc Jordi Angel Jauset/ Foto: cedida

Foto d'arxiu del santcugatenc Jordi Angel Jauset/ Foto: cedida

El santcugatenc Jordi A. Jauset ha publicat 'Pero... ¿qué le hace la música a mi cerebro? Neuromarketing, consumo y branding' (Letrame Grup Editorial), el seu nou llibre, presentat el 13 de desembre a la Casa de Cultura. Aquesta obra analitza i explora amb exemples concrets com els estímuls sonors i musicals poden afectar el consumidor, ja sigui recordant una marca o contribuint en la decisió final de compra. 'El que s'intenta aconseguir a través de la música és que la persona es trobi a gust a la botiga i acabi comprant', ha explicat Jauset a Cugat Mèdia.

Amb aquest llibre l'autor vol que els consumidors siguin conscients que "la música d'un establiment no està allà per casualitat i que pot afectar a la seva conducta", especialment ara que estem en campanya de Nadal, una època en què les botigues utilitzen més que mai la música com a reclam. També vol fer reflexionar a les empreses sobre el poder que tenen per fer augmentar les vendes.

En un principi Jauset es va iniciar en el terreny de la música gràcies a la tradició familiar, tot i que per falta de temps va acabar deixant la carrera de piano i es va graduar en Enginyeria de Telecomunicacions. Posteriorment, es va doctorar en Comunicació i es va formar en Administració d'Empreses, Psicobiologia i Neurociència Cognitiva i Prevenció i Riscos Laborals. El santcugatenc ha afirmat que aquesta àmplia formació li ha permès divulgar i investigar sobre la interacció música-cervell, en particular dels beneficis de la música en diferents disciplines com la salut (musicoteràpia), l'educació (neuroeducació) i el consum (neuromàrqueting).

Jauset, que ha publicat altres obres com '¿La música distrae?. Neuromúsica y educación' i 'Música y Neurociencia. Fundamentos, efectos y aplicaciones terapéuticas', ha ocupat diversos càrrecs directius a RTVE a Catalunya, ha estat director de l'Oficina de Comunicació i cap del Gabinet de la Presidència del Consell de l'Audiovisual de Catalunya.


Jordi Jauset

Intento que el consumidor sigui conscient que quan entra a una botiga aquella música no està allí per casualitat. Al final això pot tenir una decisió sobre la seva conducta



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.